18 años ayudando a las empresas peruanas
a elegir el mejor software

¿Qué es NinjaOne?

NinjaOne es una plataforma de gestión y supervisión de TI SaaS todo en uno. Supervisa el rendimiento de tu sitio web y obtén comentarios en tiempo real sobre la latencia del ping, la disponibilidad, el cumplimiento de los puertos, los tiempos de respuesta del DNS, la obtención de HTTP y la publicación de solicitudes. Construida sobre una plataforma basada en la nube fácil e intuitiva con un conjunto robusto de características, puedes comenzar a trabajar en 5 minutos, sin necesidad de servidores.

¿Quién usa NinjaOne?

NinjaOne es utilizado por profesionales de TI que necesitan responder inmediatamente a los problemas de los usuarios y proteger sus entornos informáticos.

NinjaOne Software - 1
NinjaOne Software - 2
NinjaOne Software - 3
NinjaOne Software - 4
NinjaOne Software - 5

¿Tienes dudas sobre NinjaOne? Compara con una alternativa popular

NinjaOne

NinjaOne

4.8 (238)
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
195
24
4.7 (238)
4.7 (238)
4.7 (238)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
28
No se han encontrado integraciones
4.1 (30)
3.8 (30)
3.6 (30)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Otras alternativas interesantes a NinjaOne

Avast Business CloudCare
Funcionalidades más valoradas
Análisis de vulnerabilidades
Gestión de incidentes
Lista blanca/negra
ConnectWise PSA
Funcionalidades más valoradas
Alerts/Escalation
Gestión de tickets
Gestión de tickets de soporte
Dameware
Funcionalidades más valoradas
Acceso desatendido
Control/Acceso remoto
Uso compartido de la pantalla
ConnectWise Automate
Funcionalidades más valoradas
Control/Acceso remoto
Implementación automática de parches
Supervisión de servidores
Datto SIRIS
Funcionalidades más valoradas
Cifrado
Copia de seguridad en la nube
Programación de copias de seguridad
Naverisk
Funcionalidades más valoradas
Acceso desatendido
Control/Acceso remoto
Real-Time Monitoring
Cisco Meraki
Funcionalidades más valoradas
Control/Acceso remoto
Real-Time Monitoring
Supervisión de redes
ConnectWise ScreenConnect
Funcionalidades más valoradas
Acceso desatendido
Control/Acceso remoto
Uso compartido de la pantalla
Autotask PSA
Funcionalidades más valoradas
Gestión de tickets
Gestión de tickets de soporte
Seguimiento horas/gastos

Opinones de NinjaOne

Evaluación media

En general
4.8
Facilidad de uso
4.7
Atención al cliente
4.7
Funcionalidades
4.5
Relación calidad-precio
4.7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
81%
4
17%
3
2%
2
0%
1
0%
Sebastian
Information Tecnology and services en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

buena.

4.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Me parecion un aplicativo muy util en cualto a la asistencia remota, es facil de utilizar y su interfas es agradable a la vista.

Contras:

podria decirce que por el momento no he encontrado nada de malo en este aplicativo.

Oscar
Analista IT en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Da una gran experiencia.

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Tiene buenas herramientas, informes, tareas y comandos.

Contras:

Siendo sincero no veo nada de malo en esta plataforma.

Angie
Ing Software en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Es de mucha ayuda

4.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Este aplicativo es de gran ayuda para brindar soporte IT remoto es intuitivo.

Contras:

Puede tornarce algo lento cuando no se tiene buen internet.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Programa que simplifica bastante la forma de trabajo

5.0 hace 2 años

Comentarios: De momento la experiencia es muy positiva.

Puntos a favor:

Fácil de utilizar e implementar, con bastantes herramientas de control.

Contras:

Destacaría la falta de personalización del dashboard.

Roberto
IT Manager en España
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

La solución más completa para MSPs

5.0 hace 2 años

Comentarios: Gracias a NinjaOne hemos podido ofrecer una completa solución de monitorización para nuestros clientes por un coste razonable y permitiéndonos crecer en este ámbito de desarrollo, junto con una compañía como NinjaOne, que ofrece estabilidad, garantías y un excelente soporte técnico y comercial.

Puntos a favor:

Facilidad de uso y de implementacion. Muchísimas características para monitorización. Ejecución de scripts remotos. Herramientas de control remoto integradas. Sistema de línea de comandos remota. Integración con multitud de herramientas de terceros. Solución propia de backup. Solución propia de gestión de documentación. Solución propia de sistema de ticketing. Soporte técnico y comercial excelente del fabricante.

Contras:

Si tuviese que decir algo, aunque no impacta en el buen funcionamiento del producto, sería que echo de menos la posiblidad de una mayor personalización del dashboard.

Brayan
Analista de sistemas en Guatemala
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Rapido y Eficiente como un Ninja

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

es un aplicativo muy util en muchoscaso, ya que sus herramientas son completas e intuitivas.

Contras:

Puede llegar el caso que el equipo no compla con las caracteristicas o se ponga lento en una que otra ocacion.

Jonatan
Co-founder & CEO en España
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Mejor software de monitoring para MSP

5.0 hace 4 años

Comentarios: En general la experiencia con NinjaRMM es muy buena, y hay que destacar que siempre están implementando mejoras en el sistemas que desde hace unos meses ha ido mejorando mucho.

Puntos a favor:

- Fácil implementación - Posibilidad de implementar & customizar alertas (servicios, procesos, event viewer,etc(...)) - Compatibilidad con Mac* - Integración de antivirus (Bitdefender o Webroot) desde NinjaRMM - Posibilidad de control remoto de equipos/servidores (Windows/Mac)

Contras:

- No puedes personalizar el dashboard principal - Poca integración con SNMP v3 para monitorización avanzada - Pocas opciones de automatización para Mac (Instalación/Updates) o gestión de equipos Mac - Poca integración con Linux - No desarrollada la parte de integración con Hyper-V como sistema de virtualización (VMware, si)

Roberto
Innovation Technician en España
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Gran producto de monitorización y gestión todo en uno

5.0 hace 3 años

Puntos a favor:

Centralizar las alertas La posibilidad de afinar qué se quiere monitorizar y cada cuánto tiempo Generar nuestras propias alertas Variedad de checks Facilidad de despliegue Organización jerárquica de los recursos monitorizados El equipo de soporte y acompañamiento

Contras:

Para nuestros casos de uso consideramos que la herramienta cumple con las expectativas

Divaldo
Divaldo
CEO en Angola
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Excellent remote IT management and monitoring platform

5.0 el año pasado

Puntos a favor:

One of the most complete solutions on the market, with excellent functionality and easy to use. Very easy for Device Management, Remote Support, IT Security. Excellent for improving the efficiency of the IT team and reducing costs.

Contras:

It was difficult to start using because there was no price transparency, that is, they could very well make prices available without having to contact the company.

Eliot
Technical Lead en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

A solid, simple, modern RMM solution

5.0 el año pasado

Comentarios: It's simple and doesn't represent a huge investment of time, which when you have a lot on your plate is optimal.

Puntos a favor:

We recently migrated to NinjaRMM and I'm really impressed how simple and straightforward it is to set up. It also has a really clean, modern UI which is a big plus compared to some of the more legacy players in the market. Another big plus is that it supports disabling/hiding a lot of features that you don't want to use, which makes it easier to do a phased rollout/implementation. Lastly Ninja's onboarding services were good and their techs were helpful!

Contras:

Since it is a newer player on the scene, there's a lot of rapid development going on, so some things you'd expect from a more established product might be not-exactly-how-you'd-expect-it, and you're waiting on their (tbf, pretty rapid) development cadence to catch up.

Laura
Marketing - Designer en España
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

NinjaOne keeps me organized and on top of my tasks effortlessly. It's a game-changer for productivity!

3.0 hace 5 meses

Puntos a favor:

Seamless task management and intuitive interface make it a go-to for staying on track.

Contras:

The reporting features could be more robust, and I'd like to see more integrations with other apps.

Aiden
Fullstack Developer en EE. UU.
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Good With Caveats

4.0 hace 3 meses

Puntos a favor:

Relatively expensive, especially for a small team. This seems to kind of conflict with the actual use case of ninja one, for small to medium teams. That being said, setting up management devices is extremely straight forward and saved a lot of time.

Contras:

It is good at what it is good at, advanced features for automation and analytics is really difficult to properly accomplish. The learning curve is exponential, starting out simple.

Grant
Network Engineer en EE. UU.
Servicios financieros, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Favorite RMM to use and manage

5.0 el año pasado

Comentarios: I am very pleased, The account managers have always been friendly and helped connect me with the resources I needed and features I have requested have been added over time. The product really feels like it has grown better and better over the past 2 years.

Puntos a favor:

Ease of use, simplicity of using features and the platform performing as expected. There are also frequent feature updates that are taking community feedback and pushing those updates into the product.

Contras:

Lacking a feature to directly send action or script output to an email. I have been able to work around this by baking in SMTP aspects to all scripts that need it to have the script handle that on it's own.

Tomson
IT Administrator en Australia
Ingeniería civil, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

NinjaOne - Great potential

4.0 el año pasado

Puntos a favor:

It's able to get Windows patching down quite well with granular management of patches to be applied to PC's with different policy sub types on what patches can be applied or overridden for a device specifically. The PC device management is easy-ish to use being able to manage PC's with manual overrides and also what other rules to be applied (e.e. remote control software to be pushed out, restart frequency, container it sits in, etc) Ninja was fairly easy to implement & manage as it's almost entirely web based with a lightweight client. The Ninja Dojo has great resources not just for NinjaOne but best practices as well & support is quite responsive.

Contras:

The extra integration items are somewhat lacking. Such as: The bundled Bitdefender AV is quite lacking in management. You can only manage it from the Ninja Console & cleaning up malware with it is quite difficult. There's no bulk select feature, so you have to manually clear each alert one by one in the event of a false positive being picked up multiple times. The ticketing is quite basic, it could use with extra features such as the ability to use custom domains for the support email address. It also has problems displaying images properly where they are get stripped out of emails received or not show up. Likewise,attachments can be somewhat selective in what items get passed through, some attachment items such as eml files get dropped. Asset management is also a little more challenging in here as it's hard to get a full overview of all your devices properly. You can't get a nice spreadsheet with all the details you see in the individual device such as spec list, usernames, etc.

Alec
IT Manager en EE. UU.
Propiedad inmobiliaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great RMM and Ticketing System

5.0 hace 11 meses

Comentarios: Overall, it is a great platform if you know what you are getting into. As an RMM it is excellent and without bells and whistles.

Puntos a favor:

Ease of use, scripting that just works, and the dojo community for help

Contras:

It is a little too basic. The document feature is not the best so we use a different product.

Ed
Retail and Repair Operations en EE. UU.
Hardware informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Great company to help with all management needs

4.0 el año pasado

Comentarios: [sensitive content hidden] is awesome and has always been there. He would reach out every few weeks and is always helpful. We were passed to a new rep that has only talked to me once so if I had one thing I would ask for [sensitive content hidden] back because he is a rockstar.

Puntos a favor:

Price and features. When I need help I can reach out to my rep who helps me get direct access to support.

Contras:

Interface still a work in progress. Does not integrate with Malwarebytes Endpoint which is our Endpoint of choice though we buy Malwarebytes from Ninja.

Gert-Jan
Co-Owner and IT Security Expert en Países Bajos
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Configure, Deploy & Enjoy

5.0 hace 6 meses

Comentarios: Great support, no guerrilla sales (yet ;)) hands-on technical sessions to adopt the product, and easy to use RMM tooling to get the best out of your servers and endpoints.

Puntos a favor:

In every piece of the software, you sense that this has been built by MSP'ers for MSP'ers, the hardest part for an MSP company like us is to maintain your policies over different customers, that's where Ninja fits for us like a glove, also very impressed with the built-in Back-up, documentation and ticket solution!

Contras:

For us, the Bitdefender Gravity zone is needed for some customers that dont have EDR yet, for us, this integration is working fine but we are not so amazingly impressed by Bitdefender itself, for us Bitdefender still feels like a tool where you have a zillion options instead of having a 'out of the box' perfect solution.

Andrew
Technician en Australia
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

NinjaOne is the NumberOne RMM for MSPs

5.0 hace 10 meses

Comentarios: Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.

Puntos a favor:

Ease of use, ease of deployment, the GUI is simple yet gives you everything you need at a glance, simple patching functionality and asset organisation. NinjaOne is incredible.

Contras:

I honestly can't of any shortcomings of NinjaOne. It's an incredible product and must have for any MSP.

yeong yik
Senior IT Manager en Singapur
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Ninja saves the day

5.0 el año pasado

Comentarios: Improve overall management of endpoints, centrally patch and deploy software within the same platform.

Puntos a favor:

ease of use and support is responsive and prompt

Contras:

there is anything that i can think of!!!

Kamran
3rd Line en RU
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Amazing RMM Dashboard, Very simple, easy to use & deploy, great alerting and does it all!

5.0 hace 4 años

Comentarios: NinjaRMM is fantastic, our engineers productivity have increased. Our SLA's are being met faster, Ninja just lets me and my colleagues get on with our job, providing all the information, monitoring and tools we need without it being cluttered or too in your face.

Puntos a favor:

For me as a 3rd Line Engineer and someone who oversees the Desks and manages Engineers, Ninja just gives us all the tools and enables us to do our job so much more quicker and easily compared to predecessing RMM tools. The Dashboard first of all is very clear and informative and very easy and simple to use. It is not cluttered and displays all your relevant alerts exactly where they need to be. The integration process was also very simple, its literally one click of a button of installing an agent. If you use RMM, then its simple to automate and deploy this as of apposed to other RMM tools which are clunky, stop responding and break so often!

Contras:

There are a few bits and bobs missing from Ninja, for example TeamViewer automatic integration and deployment on MAC(s) but after discussion with my great Account Manager he pushed this forward to Development, as he always does with anything that I think would be great to be added to Ninja. Its fantastic as pretty much at all opportunities my requested features I have seen been added so they are very responsive and do listen to Administrator needs.

Luca
Sig. en Italia
Seguridad informática y de redes, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Software per MSP

5.0 hace 3 años

Comentarios: It has greatly simplified the work of technicians. It has improved all prevention work and especially the ability to handle multiple devices at once.

Puntos a favor:

What is interesting is the ability to automate so many repetitive and tedious functions for an IT person. Centrally manage patches of windows and third-party software.

Contras:

The thing that perhaps needs improvement is that when running tasks at set times there is no option to have an email arrive with the outcome of the task.

Gil
Gil
CTO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Best-in-class RMM for internal IT Departments

5.0 hace 2 años

Comentarios: Overall NinjaOne has allowed us, via automation, to turn our internal IT Department with very limited staff into an army. IT now has an insight into all assets, networks, and activities allowing us to become extremely proactive. Integrated ticketing and Documentation modules allow us to utilize NinjaOne as a nearly one-stop hub for all things IT (we still utilize a separate Remote Access vendor for enhanced features only they offer).

Puntos a favor:

After reviewing a host of RMM vendors we decided on NinjaOne for affordability, features, integrations, and support. What we like most is the feature set that revolves around automation. The dashboards, alerting and other features are intuitive and extremely effective. We now utilize the Ticketing module along with Documentation which alleviated two third-party vendors for us.

Contras:

Not much to report here. There are the occasional service disruptions to regional instances (ex. US, CA, EU, etc.) however we have not suffered any lengthy outages (typical growing pains).

Erik
Erik
IT Specialist en Países Bajos
Usuario de Linkedin verificado
Seguridad informática y de redes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Ninja RMM was what we were waiting for

5.0 hace 4 años

Comentarios: From start till now, evrything good, good trial and demonatration, explanation, also the customer support, the forum, and after sales, good, fine and motivated people over there, not only too sell. They like so invest for long periods, no one day flies.

Puntos a favor:

The ease of use, the speed of the executing comands, the available features, the integrations with our MSP software, the development, customer care, after sales, etc etc.

Contras:

Can't name none at the moment, there is always space for improvements, but don't know what fill in here...

Kagera
Project Manager en EE. UU.
Suministros y equipo para empresas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

My Experience With NinjaOne

5.0 hace 10 meses

Puntos a favor:

The tool comes with great remote support features It makes IT management easy

Contras:

With NinjaOne, all has been seamless. It is affordable too.

Lewis
IT Specialist en EE. UU.
Propiedad inmobiliaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Lewis M Ninja review

5.0 hace 7 meses

Puntos a favor:

I love the features, specifically the fact that you can do ad hoc connections and users do not need to be on the domain.

Contras:

Setting up was difficult, also difficult to remove and reinstall.