¿Qué es Connecteam?

Programa trabajos y realiza un seguimiento del tiempo con la aplicación todo en uno de Connecteam que es potente y fácil de usar y está diseñada y pensada especialmente para empleados que no trabajan en escritorios. La programación incluye capacidades avanzadas como distribución con función de arrastrar y soltar y turnos privados o de equipo, carga de turnos a través de Excel y mucho más para que tu experiencia de programación sea rápida, fácil y productiva. Además, disfruta de la única colaboración de turnos con actualizaciones de estado por GPS, notas y chat integrado. Comienza con solo 29 $ por mes para hasta 200 usuarios.

¿Quién usa Connecteam?

Sirve a todos los mercados verticales del sector que operan equipos de empleados sin escritorio

¿Dónde se puede implementar Connecteam?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Connecteam
  • Ubicado en New York, EE. UU.
  • Fundada en 2015

Asistencia de Connecteam

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, Reino Unido

Idiomas

alemán, chino, danés, español, francés y otros 8

Sobre el proveedor

  • Connecteam
  • Ubicado en New York, EE. UU.
  • Fundada en 2015

Asistencia de Connecteam

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, Reino Unido

Idiomas

alemán, chino, danés, español, francés y otros 8

Imágenes y vídeos de Connecteam

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Funciones de Connecteam

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Administración de la formación
  • Aleatorización
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Análisis de productividad
  • Aplicación móvil
  • Aprendizaje colaborativo
  • Aprendizaje interactivo
  • Aprendizaje móvil
  • Aprobación de cambios en perfiles
  • Archivo y conservación
  • Arrastrar y soltar
  • Autoaprendizaje
  • Automatización de procesos empresariales
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Autoría de cursos
  • Añadir y editar fotografías
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de empleados
  • Benchmarking
  • Biblioteca de comentarios
  • Biblioteca de contenidos
  • Biblioteca de preguntas
  • Búsqueda de texto completo
  • Búsqueda/filtro
  • Cambio de turnos
  • Campos personalizables
  • Captura de documentos
  • Captura y transferencia de datos
  • Catalogación/Categorización
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Citas recurrentes
  • Comentarios de 360 grados
  • Comentarios/notas
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Contratación de personal
  • Control de procesos de aprobación
  • Control/Acceso remoto
  • Controles de visibilidad de perfiles
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación y diseño de formularios
  • Creador de encuestas
  • Crear subtareas
  • Cálculo de horas extra
  • Debates y foros
  • Directorio de empleados
  • Directorio de miembros
  • Directorio unificado
  • Diseño y maquetación
  • Distribución multicanal
  • Edición de texto
  • Edición/actualización de tareas
  • Editor de texto enriquecido
  • Editor gráfico del flujo de trabajo
  • Encuestas y comentarios
  • Estudios de pulso
  • Etiquetado de tareas
  • Feed de actividad y noticias
  • Firma electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Formularios personalizables
  • Fotos de empleados
  • GPS
  • Geolocación
  • Geovalla (Geofencing)
  • Gestión de acciones
  • Gestión de aprendizaje
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de candidatos
  • Gestión de citas
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de conductores
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de cuidado de la salud en el hogar
  • Gestión de cursos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de eventos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de grupos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la orientación del flujo de trabajo
  • Gestión de listados de directorio
  • Gestión de membresías
  • Gestión de modelos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de prestaciones de empleados
  • Gestión de propiedades inmuebles
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tareas domésticas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de transporte
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del rendimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de seguimiento del tiempo online
  • Historial de servicios
  • Historial de transcripciones/chat
  • Ideación
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de avance
  • Informes personalizables
  • Inscripción de prestaciones en línea
  • Inspecciones residenciales
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lluvia de ideas
  • Ludificación
  • Manual del empleado
  • Mapas geográficos
  • Mensajería
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Pantalla táctil
  • Para agencias de empleo
  • Para el sector de la fontanería
  • Para empresas de climatización
  • Para organizaciones sin ánimo de lucro
  • Para paisajistas y jardineros
  • Perfiles de empleados
  • Planificación de capacidades
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Preguntas personalizables
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de eventos
  • Programación de tareas
  • Publicación de cursos
  • Publicación de ofertas de empleo
  • Reconocimiento de empleados
  • Reconocimiento entre pares
  • Recordatorios
  • Registro automático de tiempos
  • Registro único
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de cursos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento de vehículos
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del carburante
  • Seguimiento del reconocimiento
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguimiento/Análisis de uso
  • Sincronización de calendario
  • Solicitudes de ausencias
  • Supervisión de la actividad de los empleados
  • Supervisión en tiempo real
  • Tareas recurrentes
  • Tarjeta perforada
  • Tarjeta perforada en línea
  • Teclado virtual
  • Tiempo y asistencia
  • Uso compartido de archivos
  • Varios idiomas

Alternativas a Connecteam

Una herramienta de colaboración visual que crea una perspectiva compartida para tu equipo en cualquier proyecto de una manera divertida, flexible y gratificante.
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube en el que los equipos dirigen sus proyectos y trabajos diarios, ya sea en la oficina, desde casa o en cualquier lugar.
Une a los miembros de tu equipo utilizando la herramienta de chat grupal que permite compartir archivos, reuniones en línea y llamadas.
Software de RR. HH. basado en la nube para gestionar vacaciones, rotaciones y ausencias en cualquier momento y lugar; incluye aplicaciones gratuitas de registro de entrada y gastos.
Sencillo software de administración de la fuerza laboral que te permite volver a gestionar tu negocio ¡Reserva una demo o pruébalo gratis hoy!
7shifts es una herramienta robusta de planificación de personal, comunicación y compromiso que ha sido creada específicamente para restaurantes. Comienza gratis hoy.
Sistema de reservas en línea con recordatorios para todas las empresas de servicios. Deja que tus clientes hagan su propia reserva en línea: incluye una versión gratuita. Descubre más sobre SimplyBook.me
Factorial es una empresa de software y servicios dedicada a solucionar los problemas de RRHH y mejorar la toma de decisiones.
La programación de turnos es sumamente sencilla con Sling, además de ser gratuita.
Ezitracker is an end-to-end, web-based remote workforce management software that manages all day-to-day people management processes.
Workforce management providing time & attendance, scheduling, service delivery solutions to improve process and profits with live data.
Software para todos los sectores. Presta un mejor servicio, organiza tu empresa, aumenta la eficiencia, ahorra tiempo, disminuye el desperdicio y las pérdidas de inventario.
Gusto hace que la nómina, los beneficios y los recursos humanos sean increíblemente fáciles para las pequeñas empresas.

Opinones de Connecteam

Evaluación media

En general
4.8
Facilidad de uso
4.7
Atención al cliente
4.9
Funcionalidades
4.7
Relación calidad-precio
4.8

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
81%
4
17%
3
1%
2
1%
Kristina
Admin Specialist
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Looks professional, easy to use, and great value for the cost.

5.0 hace 2 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Scott
Scott
Director of Operations en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Most Valuable APP for SMB Ever

5.0 hace 3 años

Comentarios: Our company utilizes employees here in the US, and numerous remote employees in the Philippines (less than 20 employees). We had one solution for scheduling, another program for task and project management, another app for messaging, and a cloud-based program for time-tracking. Until we found ConnectTeam. Everything we needed (plus more), all in a single solution. Not only did we cut our previous costs by 80%, everything is now in a single solution.

Puntos a favor:

- Only add the functions you want. Not encumbered by bloatware or features we will never us. - EXTREMELY intuitive. Once create an account, do the 5 minute walkthrough and you feel confident enough to manage yoir company. - Their FREE option is actually very useful and includes 80% of the features. - FLAT-FEE pricing! Once you decide to upgrade (we chose $29 plan) No 'per-user' cost like virtually every other solution. One flat-fee and can add up to 200 users with no hidden fees. - 24/7 live support; even for the free account! When we first got started, we had a couple hiccups, and at 1:30am, their live support spent over an hour helping us get everything working perfectly (thanks again Noam). - Supports overseas employees in other countries natively. E.g. we have employees in Philippines, and the installed the app and verified their phone numbers via text on their Philippines phone with no issue. Can text-message filipino worked through app, even on free mode. - Messaging/chat options are way better than other messaging apps. Like 'voice' chat, and the ability to integrate other formats. Supports rich text. Take FB messenger, Sling, and viber and combine all the good features, and this is what you have. - GPS tracking of all remote employees.

Contras:

- At the time of writing this review, all admin features have to be done through website, and not through the app (though they say they are working on that). - Could use more hierarchy fratures, other than just basic. Would be nice to see customizable permissions for Administrators (may support but I didn't see). - App only supports Android and iPhone. No desktop app for Windows or Mac available.

Respuesta de ConnecTeam

hace 3 años

Hi Scott! Thank you so much for taking the time to write this amazing review! Please note that there's A LOT you can do as an admin from the app, under the the ADMIN tab. Make sure to reach out to us for further assistance if needed :)

Robert
Operations Director en Australia
Hospital y atención sanitaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

I am damn fussy and this is the closest thing to perfect I have found

5.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Terrific Software. Only spoke to support once, they responded within a few hours (and bear in mind we are the other side of the globe form them) so very happy.
We were purchased a high tier of the product but not the top tier, about a month ago they stopped billing us as they announced it was to be free for under ten employees. However, this software is a great contributor to why we won't be under them employees for much longer.

Puntos a favor:

Our entire business is based around scheduling, we send workers out into the field and their tasks and shift times are liable to change with no warning. I sit at the desktop app in the middle of all the action and my team use their mobile phones to update me constantly. Lots of software does that, such as Deputy etc, but I liked the ease of scheduling. One you adapt the language (for us "job" = client and "user" = team member so it's pretty easy) It's excellent at long range repeated scheduling, and then altering the schedule on an hurly basis as things unfold.

Contras:

There's a little bit on going in and out of the Job Scheduling and Time Clock areas, would love to be able to see both simultaneous of link them e.g. click on a past shift in Scheduling and go straight into any shift change requests for it that exist, but other than that, not much!

Respuesta de Connecteam

el mes pasado

Thank you so much for your detailed review, Robert! We appreciate your support and feedback and already forwarded it to our Product teams :) Thanks again!

Michael
Michael
Director en RU
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para instalaciones, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

User-friendly software with many features, but needs improvements around scheduling & time clock

2.0 hace 4 meses

Comentarios: We have been using the software for about 8 month now. Some problems have been resolved. A huge improvement was around open shifts. That feature was basically unworkable until a few months ago. However, no improvement in core functionality of job scheduling and time clock since then.

Puntos a favor:

We mainly use software for job scheduling and time clock. Pros: It is easy to create a job and a shift Easy to add an employee Job scheduling views are good Training module (courses) has been useful

Contras:

The more employees and jobs you add, the slower it gets for admin users The jobs schedule opens slow on mobile phones The app users a lot of RAM memory on desktops If you have many shifts in the schedule, the app may start freezing The company often focuses on getting some minor features rather than improving their core elements, such as Job Schedule and Time Clock Not easy to go through Time Clock entries as the hours in Job Schedule are not shown. They claim that Time Clock and Job Schedule are synced, but sync only works for mobile users to clock in and out. There is no sync for admin users, who are checking the entries! Chat feature is undeveloped. It is easy to send information to staff, but it is not possible for field staff to have 1 clear communication channel. The job schedule shows names of the person, who created a job, so field staff have multiple conversation about various jobs, rather than have 1 point of contact. If the person who created the job is away, there is no way to see the message. So software creates a communication nightmare for admin and for field staff as well.

Respuesta de Connecteam

hace 3 meses

Thanks for the feedback, Michael. First, it sounds like you're experiencing some technical issues. Things should not load slow or freeze. The best we can suggest is to contact us so we can investigate your issues and have them resolved. As for the schedule and time clock sync, there might be a misunderstanding or unfulfilled expectations here, and we'd like to clarify: the sync doesn't mean that any scheduled shift will automatically create a time entry in the timesheets. The schedule lets users know what they need to do, when and from where, but they must clock in and out for those entries to show in their timesheets. As for the chat - what's missing for you that you feel it's undeveloped? As for employees seeing who created a shift - that's 100% to your control as an admin. Simply remove this option from the scheduling settings menu. Would like to connect with us so we can see what can be done to assist you? Please email me personally at [email protected] :)

Richard
Director en RU
Servicios para instalaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Connecteam is the winner.

5.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: It has been a massive time saver, if you don't make any entry mistakes! Our staff love using it, we get very little down time too.
To be honest, the only issues we do get is on IPhones that need to update their OS. If the employee doesn't do it very soon after notification it can cause Connecteam to stop working properly. Even after removing and downloading again. Learning curve for the phone owner i'd say!

Puntos a favor:

Excellent one time entry scheduling. Scheduling up to 12 months in one go! With either: weekly, daily, 4 weekly. 3 weekly, monthly or quarterly schedules. GPS location clock in and out. Very little usage of data on employee devices! Easy export to Excel for payroll management. Break down of all jobs worked on, plus rounded up time spent on say, "travelling between jobs". Makes it so much easier to manage our payroll when we use detailed itemized payment categories (Basic pay, travel time, commercial rate, mileage, holiday etc...).

Contras:

It would be good when inserting a PDF or picture in Updates, you can also enter some text to go with it.

Respuesta de Connecteam

hace 2 meses

Richard, thank you SO MUCH for this detailed review! We highly appreciate the time you've spent writing this review :) As for attaching a file to an Update - the way Updates work, allows you to add text and files as you see fit. There's no need to add a caption as you can simply write down whatever you like anywhere in the update. So you can actually create it as "text-image-text-PDF-text-video", and so on :) On the other hand, when attaching an image or a video in the Chat, you do have the option to add a caption as it doesn't have the Update structure :) As for iOS - All devices, including iPhones, shouldn't have any issues, especially when using a supported iOS and using the latest version of Connecteam, which is being updated mostly automatically on a weekly or bi-weekly basis. If you encounter any issues, please don't hesitate to contact us over the live chat from your admin dashboard or app :) You can also email us at [email protected] Thanks again :)

Audrey
Agency Manager en EE. UU.
Hospital y atención sanitaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Connecteam offers user friendly and efficient ways to manage a business.

5.0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Connecteam is an efficient app that has helped me build training databases and easy reference materials for team members. It is also an effective way to communicate with and assess team needs throughout the work week.

Puntos a favor:

Connecteam is efficient and affordable. Team communication and training materials are easily accessed, and created without a large learning curve. Customer service is very responsive, and works tirelessly to fix software issues that arise.

Contras:

The scheduling and calendar piece of the app used to be difficult to coordinate with google calendar, however, I have not re-tried this after new features have come out. I wish more administrative capabilities were available via mobile device access.

Respuesta de Connecteam

hace 2 semanas

Thank you so much for your detailed review, Audrey! We know that the Google Calendar sync can be improved and it's already on our roadmap to make it better :) As for more mobile capabilities for admins - we're adding more and more with each app update on a bi-weekly basis. If you have any specific capabilities you'd like to see on your mobile app as an admin, please email our product team at [email protected] so we can prioritize it :) Thank you so much!

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