¿Quién usa HubSpot CRM?

HubSpot CRM es ideal para pequeñas y medianas empresas (entre 10 y 200 empleados) que están limitadas por hojas de cálculo, pero que no necesitan muchas de las características avanzadas de los complejos sistemas CRM empresariales.

¿Qué es HubSpot CRM?

Ideal para empresas que tienen entre 10 y 1000 empleados. Adéntrate en el siglo XXI con HubSpot CRM, un sistema de gestión de relaciones con los clientes (CRM) que es fácil de usar, elimina el trabajo manual y realmente ayuda a tu equipo de ventas a vender. Es gratis y puedes comenzar a usarlo ahora mismo. HubSpot CRM permite mantener todos los contactos en una base de datos centralizada y personalizable, registra automáticamente cada interacción y recorre continuamente Internet, haciendo un seguimiento de más de 13 millones de empresas (y en crecimiento).

Información sobre HubSpot CRM

HubSpot

http://www.hubspot.com

Fundada en 2012

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Vídeo de HubSpot CRM
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Precio inicial

USD 50.00/mes
USD 14.00/mes
N/D
USD 65.00/mes

Versión gratuita

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Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

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HubSpot CRM: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Aistencia 24/7
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de HubSpot CRM

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de campañas
  • Análisis de evolución de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cualificación de leads
  • Datos en tiempo real
  • Distribución de clientes potenciales
  • Formularios web
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de modelos
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de tareas
  • Gestión del pipeline
  • Informes de ventas
  • Informes del pipeline
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Previsión
  • Previsión de ventas
  • Recordatorios
  • Segmentación de clientes
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Supervisión

Lista completa de Herramientas de administración de leads

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  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de evolución de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de marketing
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cualificación de leads
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de actividades
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de tareas
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Gestión del territorio
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Previsión de ventas
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Segmentación
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de interacciones
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  • Sincronización de calendario
  • Sistema de calendarios o recordatorios

Lista completa de Software CRM

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  • Almacenamiento de documentos
  • Alzada de solicitudes
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  • Análisis de evolución de ventas
  • Arrastrar y soltar
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  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
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  • CRM
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  • Captura de clientes potenciales
  • Catalogación/Categorización
  • Chat en vivo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Creación de informes y estadísticas
  • Encuestas de cliente
  • Enrutamiento
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de tareas
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del pipeline
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  • Plantillas de correo electrónico
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  • Previsión
  • Previsión de ventas
  • Recordatorios
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  • Seguimiento por correo electrónico
  • Sincronización de calendario
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Lista completa de Software CRM online

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  • Gestión de campañas
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de listas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y estimaciones
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones

Lista completa de Software CRM para Mac

  • API
  • Almacenamiento de documentos
  • Aprobación de ventas
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
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  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Estimaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de compradores
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
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  • Herramientas de colaboración
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  • Modelos personalizables
  • Panel de actividades
  • Para la industria AEC
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Programación
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
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  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de garantías
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Lista completa de Software CRM para constructoras

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Lista completa de Software CRM para el sector financiero

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  • Generación de clientes potenciales
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  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Previsión
  • Previsión de ventas
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  • Puntuación personalizable
  • Recordatorios
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento por correo electrónico

Lista completa de Software de análisis predictivo de leads

Alternativas a HubSpot CRM

Más alternativas a HubSpot CRM

Reseñas de HubSpot CRM

Todas las opiniones

Calificación general

4.5/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.4
Atención al cliente 4.4
Funcionalidades 4.3
Relación calidad-precio 4.4

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Kristi A.
Marketing & PR Coordinator
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/10/2020

"Top-quality CRM with excellent features, just make sure everyone is on board"

Comentarios: Overall, HubSpot has been an INCREDIBLY positive experience for us. I won't lie and say there haven't been frustrations, but there are always going to be frustrations with switching software or implementing new processes. Ultimately, HubSpot has helped us bring our processes forward in a wonderful way, and their support is truly, truly superior to any other product support I have ever received.

Puntos a favor: To HubSpot's credit, their CRM functions really quickly and its basic features have a very short learning curve -- we onboarded our sales teams in multiple parts, with inside first followed several months later by outside reps. The main CRM we used before HubSpot was Microsoft Dynamics, and we are still significantly based there, but I attribute the positive reception of a new (and dramatic) software shift to HubSpot's ease of use and quick accessibility of prospect information.

Contras: We've run into a similar problem several times due to our industry being so niche (and therefore, the information we collect tends to be highly customized). We have needed to organize and implement quite a few custom fields, which GENERALLY HubSpot's CRM is very good about -- however, there are some significantly important fields that cannot be changed at all, even by HubSpot. We also have had some issues with company associations -- if your prospects work in an industry in which one company can have multiple locations (and the distinction matters), HubSpot's CRM does not lend itself well to that at all.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/10/2020
Brandon S.
Marketing Content Manager
Biotecnología, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/1/2020

"Intuitive and User-Friendly Without Being Overwhelming"

Comentarios: I was a critic of HubSpot before I was a strong supporter. It takes some time to understand the platform before you can fully see the possibilities. If starting a company from scratch, I would definitely put HubSpot CRM on the short list.

Puntos a favor: HubSpot focuses on simplicity and usability rather and competing for the most features or customization. The primary requirement of our CRM implementation project was ease-of-use and HubSpot has not dissapointed. And while there are limitations compared to other platforms, the feature set is growing all the time and we don't have to rely on third party integrators or developers. It is also easy to scale up quickly.

Contras: HubSpot has a strong culture and jargon. To truly understand the platform, you will need to learn to think like the HubSpot community which can use different terms and methodologies. The platform also seems to be biased mostly towards B2B service companies, however you can make it work for just about any type of organization. Also keep in mind that while the CRM starts as "free," the cost increases quickly as you leverage the other HubSpot "hubs."

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/1/2020
Eric r. B.
Chief Product Officer
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/5/2021

"HubSpot CRM is excellent but they are modulizing features out, making it less powerful"

Comentarios: I've brought HubSpot CRM to four different companies so far, but I am getting frustrated about how often HubSpot keeps trying to remove functionality and making me pay for this and that over and over to use basic functionality should not cost more.

Puntos a favor: HubSpot is excellent for small companies, especially if you can get the startup discount for 90% off for your first year. The system has a lot of power and plugs pleasantly into a lot of the coolest, best products (gmail, Slack). The system's Contacts and Companies systems are well-done and extend pleasantly into other parts of the platform.

Contras: HubSpot needs to stop removing features and putting them into new licenses that cost more money. I realize they need to make money but they're turning it into this nickel-and-dime situation that makes the system more complicated. It's starting to feel like a bloated mess like Saleforce. I think someone nimble is going to come in and outdo them if they aren't careful.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/5/2021
Javier H.
Digital Consultant
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    1 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/5/2019

"I hate HubSpot so much, it made me loose a lot of money!!!"

Comentarios: The worst experience with a piece of software in my life. I have lost thousands because of HubSpot. Avoid with all your means!

Puntos a favor: I really wanted to be fair and find something that I like about HubSpot but, to be honest, when I tried to do so, I was unable. It has so many bugs, its control panel UX is so bad, the learning curve is so big and it lacks so many features, that this is the first review I make in Capterra where I cannot find anything I like of a piece of software.

Contras: Oh, god. I have TONS of things that not only I dislike, but HATE of HubSpot. 1) The learning curve is ridiculously big, as a result of a very badly designed UX and the constant bugs when using it. 2) You will need hours, days, weeks and sometimes months of hard work to design by yourself a decent landing page that will still lack many functionalities and look not so good. Their visual editor is really really bad, and coding in HubL is frustrating. And if you look for predesigned templates, most of them are terribly badly designed. It has issues every now and then, and you will lose contacts, automations will not work... a disaster. Their support chat works sometimes, sometimes not, just when they decide to make it available! Very careful with the Advanced Code Snippet box in your landing pages settings, don't place your tracking codes there: sometimes this doesn't work and you will lose retargeting opportunities. Also, email templates are terrible. Oh! And this one is the worst: if you tag your ads' URLs with UTM tags, HubSpot receives these tags but will not show you this info for all interactions, only for the interaction preceding the creation of the contact. TERRIBLE!!! I think this has to be the worst CRM ever in history!!!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/5/2019
Leandro N.
Owner
Aprendizaje en línea, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    3/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/3/2021

"A potentially excellent business suite that is hobbled by its numerous pay walls."

Comentarios: Hubspot has a great starter plan that resembles the software mechanics of "free to play" games. The user interface, integrations, email marketing, contact tracking are all top-notch. As long as your contact list is small, your email marketing frequency is sparse, and you don't need automations, you are good to go. However, as your business grows, your contact list will swell up, your email marketing frequency will increase, and the sheer scale will make automations a must. So what is the problem? Let me give you a quick rundown of the costs involved, using 2000 contacts as a baseline: 1) You can start with Free CRM (0$ per month)
2) Once you need a few features, then you upgrade to Growth Starter suite, which is $67 per month, or $804 per year.
3) However, once you need automations, you must upgrade to professional growth suite, which is currently at $1253 a month, with a 12-month commitment, and a $3500 onboarding fee, which means your yearly costs balloons to $18536.
I do not think there is any startup or early business that can afford to increase its marketing and CRM suite costs by 2300%. Most businesses must make the painful decision to abandon Hubspot and find new CRM suites which much more reasonable cost escalations. By then, you lost 1 to 2 months migrating, learning the new tools and onboarding your team. In all, a great tool for enterprises. Small businesses and startups, just stay way. You will end up regretting it just as your business begins to take off.

Puntos a favor: The email marketing tool is very robust, almost as good as Mailchimp (but falling short in design options). The ability to upload PDFs and other documents brings two benefits: not having to re-edit permalinks when you do file changes and, most important of all, tracking. Hubspot allows you to track document opens, which is useful to measure lead engagement and segment further. The service ticket is very good and allows and admin to track the team. The CRM app is as good as any other. The Gmail add-on is great for tracking, as is the Outlook plug-in. However, at my time of use, the outlook plugin was only available for Windows. Customer support was top-notch, too. The few times I had some issues, I had access to a huge library of FAQs sites, and the chat support was quick as well. They do tend to try to upsell you some features while they help you, but it is not too naggy.

Contras: The amount of emails you can send is directly related to how many contacts you have. If you send a lot of them per month, you will need to increase your contact list to twice of what you have, just to be able to send more marketing campaigns. Business who send heavily segmented mails depend on this for dear life.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/3/2021