¿Qué es Workiz?

Workiz ayuda a miles de profesionales de servicios externos a ejecutar operaciones más rentables y de cinco estrellas. Cerrajeros, electricistas, personal de mantenimiento, plomeros y muchos más usan Workiz para cobrar más rápido, conseguir más trabajos y recibir más reseñas de cinco estrellas. Realiza un seguimiento de todos los aspectos de tu negocio, desde la programación hasta la facturación en tiempo real, recibe pagos, elimina el robo de empleados, aumenta la efectividad de tu publicidad y crea informes en equipos de escritorio, tabletas o dispositivos móviles. El equipo te ayuda a configurar y ver resultados en solo días.

¿Quién usa Workiz?

Workiz funciona correctamente con empresas de cualquier tamaño con empleados móviles como: Cerrajeros, limpiadores de alfombras, personal de mantenimiento, puertas de garaje, eliminación de basura, electricistas, fontaneros, entre otros...

¿Dónde se puede implementar Workiz?

Cloud, SaaS, Web, Android (móvil), iPhone (móvil)

Sobre el proveedor

  • Workiz
  • Ubicado en San Diego, EE. UU.
  • Fundada en 2015
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Workiz
  • Ubicado en San Diego, EE. UU.
  • Fundada en 2015
  • Asistencia telefónica
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Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Workiz

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USD 35.00/mes
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USD 49.00/mes
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Prueba gratis

Funciones de Workiz

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • CRM
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Confirmación y recordatorios
  • Control de inventario
  • Costes de trabajo
  • Creación de factura
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación en línea
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de calidad
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Grabación de llamadas
  • Historial de cliente
  • Historial de facturas
  • Historial de servicios
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento preventivo
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Para cerrajerías
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para el sector de la fontanería
  • Para empresas de climatización
  • Para servicios de conserjerías
  • Planificación de personal
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de rellamadas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Recordatorios
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Varias ubicaciones

Alternativas a Workiz

El software que sincroniza teléfonos móviles, tablets y computadoras permite a las empresas de fontanería gestionar el personal, los registros y los clientes de manera eficiente.
ServiceNow automatiza las tareas diarias de asistencia y ayuda a supervisar, medir y procesar cualquier unidad de trabajo. Es fácil de usar y de ampliar.
Software de gestión de servicios externos más asequible según la valoración en Capterra | Programación avanzada | Distribución | Facturación | Asistencia | Órdenes de trabajo
Opal is the planning platform that connects strategy to execution for enterprise marketing and communications teams.
Client, quality, work order, employee, and inventory management for janitorial companies.
Programación y calendario en línea, intercambio de documentos y fotos en línea, órdenes de cambio en línea y aprobaciones de selección.
El software de gestión de servicios más rápido, fácil de usar y valioso para automatizar todo, desde el primer contacto con el cliente hasta la recepción del pago.
Uno de los software mejor valorados para llevar adelante todo tu negocio: FieldEdge te ayuda a ahorrar tiempo y a ganar más dinero.
Solución compatible con dispositivos móviles que proporciona distribución, facturación, seguimiento de clientes, seguimiento de técnicos, facturación y contabilidad sólidos.
Web-based application for invoicing, appointments, dispatch, scheduling, financial reports, inventory, and more. 30-day free trial!
Software de conserjería fiable que ahorra tiempo y dinero a las empresas de limpieza comercial facilitando unas operaciones diarias más fluidas.
Square POS es una solución completa de punto de venta que ofrece un conjunto de herramientas, desde el seguimiento de las ventas y el inventario hasta analíticas exhaustivas.
Simplifica tu empresa de servicios. Gestión del trabajo y programación completas. Gestiona clientes potenciales, estimaciones, trabajos, facturas y pagos desde cualquier lugar.

Opinones de Workiz

Evaluación media

En general
4.6 (190)
Facilidad de uso
4.6 (190)
Atención al cliente
4.5 (190)
Funcionalidades
4.5 (190)
Relación calidad-precio
4.5 (190)

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
72%
4
22%
3
2%
2
2%
1
2%
Oleg C.
Oleg C.
Founder & CEO en Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Excellent development team.

5.0 hace 4 años

Comentarios: We can provide you over the phone more details of our experience from our technicians.

Puntos a favor:

Interface, excellent for appliance repair industry. "Custom fields" option is great. "Product and service" is very good.

Contras:

Missing user guide. I wish to get more changes in CRM soft for our needs.

Respuesta de Workiz

el año pasado

We do have an amazing dev team! We just launched a new academy, highly recommended for new employees and clients. Check it out here: https://www.workiz.com/academy/

Bryn P.
Owner en EE. UU.
Servicios e instalaciones recreativas, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

3 years with Workiz and then this….

4.0 hace 10 meses

Comentarios: My overall experience with Workiz. Three years of use and it took me three years to write a review that they deserved a long long time ago. It’s nice to know that three years down the road I still have nothing but nice things to say about Workiz and the great people that work at Workiz.
It was a recent interaction with Workiz that was just over the top amazing when I thought I had already been amazed by them. I wish I knew the person I spoke with name but I don’t but they deserve s as huge shout out and Thank you from FUN FIX USA

Puntos a favor:

We have been using Workiz for three years of our business after trying all the other ones for a brief time. We’re keys at the time had everything we needed plus they had more and when I say more it was a huge thing for us and that was the ability to have our phone ran through them. So they have a whole phone system that you can customize with different phone numbers and different answering options like virtual receptionist etc. and then when the client calls or the customer calls it will either pull up an existing customer that’s been input with that phone number or any other relevant information that it has. It didn’t make scheduling real easy when you just add a new job for the number that just called you. I don’t think I have found another company that offered the phone with the software and in addition the software really really exceeds all of our needs and I’m sure we’re not even using a third of its capabilities. And then the customer support. In three years I can only say I’ve probably had to talk to them 5 to 7 times total. Normally, it’s not even a call, I just go to the chat bot thing on their website and then someone is always right there in general they will pick up the phone and call me right away to assist in anyway that they can. It is weird because I don’t know how big Workiz as a company is but it feels like I may be one of 10 customers and they might have four or five employees. It feels very small almost like a family. I Would highly recommend EVERYONE!

Contras:

The one thing I like least about the software which is actually a huge factor and has really kind of been left weighing our options but they offer customer self scheduling where you can put a link in your website to allow the customer to contact you and schedule service which is great but you can’t charge the customer from there. So each customer I then have toReach out to so that I can charge them so it’s kind of double stepping in makes more work and I’m hoping they change it because every other company out there I’m finding does offer that ability. If a customer wants a service call is $128 and they want to schedule it online and pay for it because they won’t be there at the time of service well then it doesn’t allow them to do that. They can tell us they want it but then we have to turn around and call them back and it makes a one step conversation now a multiple step conversation. Come on Workiz

Alison F.
Office manager en EE. UU.
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Great product but support is not so good.

4.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: It has been able to run our business very well, there have been problems with response time. When these problems happen it does not seem that there is anyone there that really knows how to fix it. Deposit Report does not go to an excel file and I have been asking for 14 months for that to be fixed. Still no fix as of May 2022.

Puntos a favor:

Easy to use and set up. Great start up product.

Contras:

Product Security doesn't work. The support team always has a canned answer that this is the way it works. Nothing ever seems to get fixed. In 14 months 0 requests have been filled.

Philip P.
Philip P.
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Mediocre at best

3.0 el año pasado

Comentarios: I would say overall would never come back to utilize the service. I've utilized plenty of different softwares and this used to be great when it was SendAjob but since the transition to Workiz. You guys fall short and don't meet our needs. Maybe a one man show and or someone who doesn't need detailed, efficient workflow.

Puntos a favor:

It seemed like a great software that would be able to customized to our needs. They used to be "SendAJob." When they were the service was great and flowed well.

Contras:

The cons can go on and on. Very hard to distinguish the schedule. if you need a client with multiple properties and sub addresses this is the worst software I have ever encountered for such client management. The card processing wasn't efficient. the technical team when needed would only answer very generic and not try to create solutions.

Respuesta de Workiz

el año pasado

Sorry to hear you didn't like it Philip. We're always listening to our clients and we want to thank you for submitting this review. We're making Workiz even more robust this year. We've just launched an update to our CC payments and we're soon launching more automations for owners of larger businesses as yourselves. Check out another software and share with us your experience. No software is perfect but we're sure we can beat our competition... Would love it if you gave us another shot soon :-)

Kala O.
Operations Manager en EE. UU.
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Workiz WORKS for US!!

5.0 hace 2 meses

Comentarios: The best part about Workiz is the ability to access our files from our sales teams' mobile devices. The majority of our staff do not sit in an office, rather they work almost exclusively from job sites and their trucks. Being able to access customer information from their mobile phones makes coordinating with our office staff and customers so simple.

Puntos a favor:

Workiz has made managing our projects so simple! We are able to store project information, manage our AP and AR, photos and paperwork so efficiently.

Contras:

At first, we did have some issues integrating other software with Workiz. However your support team was always available and eager to assist.