Confluence

Confluence

Por Atlassian

¿Quién usa Confluence?

En la actualidad, todos los tipos de departamentos funcionales de cualquier tamaño usan Confluence, desde equipos técnicos y grupos de gestión de proyectos, hasta Marketing, Recursos Humanos, los departamentos jurídicos y financieros. Todos los equipos cumplen con el trabajo gracias a Confluence.

¿Qué es Confluence?

Confluence es un espacio de trabajo abierto y compartido que conecta a las personas con las ideas y la información que necesitan para generar impulso y hacer su mejor trabajo. A diferencia de las herramientas para compartir documentos y archivos, Confluence es abierto y colaborativo, ayudándote a crear, administrar y colaborar en cualquier cosa, desde planes de lanzamiento de productos hasta campañas de marketing. Encuentra trabajo fácilmente con espacios dedicados y organizados, conéctate entre equipos y realiza integración sin problemas con la suite Atlassian o personaliza con aplicaciones del Marketplace.

Información sobre Confluence

Atlassian

http://www.atlassian.com

Fundada en 2002

Resumen de precios de Confluence

Confluence no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Confluence está disponible a partir de USD 10.00/mes.

Precio inicial

USD 10.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

En línea

Funciones de Confluence

Herramientas ECM
Acceso móvil
Archivo y conservación
Búsqueda
Control de versiones
Firma electrónica
Gestión de activos digitales
Gestión de documentos
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de la información
Gestión del ciclo de vida de contenidos
Herramientas de colaboración
Control de versiones
Edición en tiempo real
Foros de discusión
Gestión de calendarios
Gestión de contactos
Gestión de contenidos
Gestión de documentos
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Lluvia de ideas
Videoconferencia
Colaboración
Gestión de tareas
Gestión del cambio
Priorización
Reporting
Requisitos necesarios del accionista
Seguimiento de estado
Diagramas de Gantt
Gestión de modelos
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Métodos tradicionales
Priorización
Seguimiento de fechas de vencimiento
Seguimiento del avance
Tablero kanban
Colaboración
Control de procesos de aprobación
Controles o permisos de acceso
Directorio de miembros
Firma electrónica
Gestión de actas
Gestión de calendarios
Gestión de documentos
Para organizaciones sin ánimo de lucro
Sondeos y votos
Clasificación de ideas
Colaboración
Feed de actividad y noticias
Gestión de flujos de trabajo
Ideación
Mapa mental
Seguimiento de estado
Búsqueda de texto completo
Contenido en audio
Contenido en vídeo
Control de versiones
Editor de imágenes
Editor de texto
Formularios electrónicos
Gestión de SEO
Gestión de páginas web
Indexación de documentos
Modelos personalizables
Diagramas de Gantt
Gestión de carteras
Gestión de ideas
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Modelos personalizables
Métodos tradicionales
Portal de clientes
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de hitos
Seguimiento horas/gastos
Tablero kanban
Búsqueda de texto completo
Catalogación/Categorización
Colaboración
Foros de discusión
Gestión de contenidos
Gestión de la base de conocimiento
Portal de autoservicio
Árbol de decisión
Acceso sin conexión
Archivo de documento
Control de versiones
Conversión de tipo de archivos
Ensamblaje de documentos
Firma electrónica
Herramientas de colaboración
Indexación de documentos
Reconocimiento óptico de caracteres
Recuperación de archivos
Retención de documentos
Seguimiento de la conformidad
Búsqueda
Chat en tiempo real
Colaboración
Gestión de contenidos
Gestión de documentos
Uso compartido de archivos
Arrastrar y soltar
Colaboración
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de requisitos
Importación/Exportación de contenidos
Priorización
Seguimiento de hitos
Colaboración
Encuestas y comentarios
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de ideas
Gestión de recursos
Gestión de requisitos
Hoja de ruta del producto
Planificación de lanzamiento
Priorización
Seguimiento de hitos

Reseñas de Confluence

Mostrando 5 de 1594 reseñas

En general
4.4/5
Facilidad de uso
4.1/5
Atención al cliente
4.2/5
Funcionalidades
4.3/5
Relación calidad-precio
4.2/5
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/10/2019

"The Collaboration Platform You've Waited For"

Comentarios: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Puntos a favor: Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Contras: Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/10/2019
Panagiotis K.
Founder & Managing Director
Producción audiovisual, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/9/2019

"Great documentation platform for both intranets and customer-facing hubs"

Comentarios: The experience I had the last 9-10 years that me and my colleagues worked with Confluence is excellent. The document editor works smoothly even from the mobile app that is offered. There are many article templates to choose from when you start creating an article, from decision making documents to marketing strategy forms and solution focused how-to pages. Confluence supports a lot of media types in the pages, so it's easy to create helpful articles with video, audio, images and many more like attention panels, embedded spreadsheets, etc. You can even embed the contents of one section of a page to another page, so that if you change that it reflects the change in all the pages that the section was included. Which is great for customer support and of course technical documentation. Did I mention that you can create as many different wikis as you like? Confluence calls those "spaces" and it's a great way to keep things separated. I use different wiki spaces for my employees handbook, customer support, app manuals, design documents per project, etc. The possibilities are endless and having them separately helps with security between different roles in the company and outside of it.

Puntos a favor: Confluence, especially the new cloud version, is one of the best tools to use for documenting your knowledge-base. The best parts for me are: - The ability to connect my articles with to-do tasks from project management (Jira from Atlassian, same company, so they work like a charm together).
- The articles I can contain any media types, from spreadsheets that I can edit in-line to videos. There are also a lot of native panels to help anybody create very stylish articles with usability.
- In-line and footer comment sections help my team discuss and develop documents all together, without losing any of the discussion history.
- The ability to also keep an internal blog. I use that to inform my colleagues for the day-to-day developments, and keep everybody on track with high ideas and management efforts.
- All of the above can be also used as a customer-facing knowledge-base, to serve your customers with documents, operation manuals and help articles. Very handy if you use it together with the service desk solution from the same company, but can also be used stand-alone too.
In general it's one of the best choices that I made when I was searching for a documentation solution for my company and my clients, back in 2010. Almost a decade passed and Confluence is still growing better and better by the time. Atlassian the company behind Confluence is now huge and offers many solutions that integrate with Confluence, making it an even better choice if you use other tools from them.

Contras: I can't find any cons to Confluence. After all there is no perfect solution, only elegant ones depending on the problem one tries to solve. Atlassian is offering a trial period so anybody can see if Confluence is good for their company's documentation needs. From my experience, it would be bad to start a trial before you hove some really motivated people in your team and some content to put in there. Because it would be better to test Confluence with something that you would use in your company, so that you see first hand the pros and cons while your team works with Confluence with material that is close to the true material that you would put in there. If I was to change one thing it would be the way it recognizes internally any of the pages I create, so that Confluence doesn't have any issues with pages with same titles. That would be a nice time saver and space saver in the outline of any wiki one creates.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/9/2019
Guy N.
Developer
Hospital y atención sanitaria, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/5/2020

"Our organization use it frequently and we love it"

Comentarios: Overall experience is that confluence feels light and clean.
All departments use it and share ideas through it

Puntos a favor: I like the simplicity of the product.
You can view the change history and who made the change.
It looks visually good.

Contras: I find it hard to find some pages. Because it has a page hierarchy on a list, it can take some time to find what you are looking for.
There is a search option that mitigates the problem.
We also have some table features missing like freeze top row.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/5/2020
Richard L.
Learning Development Manager
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    1/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    3/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/7/2018

"Great for collaboration, terrible as a knowledge base"

Comentarios: It puts documentation all in one place.

Puntos a favor: We use the cloud version for customer facing knowledge base (KB). A great tool for creating and maintaining documentation and how-to articles. Allows for numerous contributors, there are a lot of add-ons for features and functionality within a document. Syncs well with other Atlassian tools. Theme controls are fairly robust. The search is in depth and comprehensive, returns results from tags and body of a page or article. User community and KB is very helpful and responsive.

Contras: Our users are our customers, so inviting confusing and creating users is convoluted and limited. Once you designate the space as a KB, Confluence should provide user access in a way unique to a KB, but it the invitation process is still worded like a collaboration tool AND emails are NOT customizable. Users get bombarded by emails when a page is updated. The default setting is to have all users automatically watching the entire space, so when any update is made multiple emails are sent. You CANNOT set the user or group defaults for email preferences. SSO capabilities are not available in the cloud version. The user web service is severely limited and does not solve the issue. While there are a ton of add-ons from the marketplace, they are all 3rd party and these can deliver way more than Atlassian's supported offerings. This was a pro, but the con is that they are also limited to what they can tie into. We tried to use a theme from the market place, but it did not support the comprehensive search capabilities, only returned tags. Admin navigation is confusing, I use the product every day, yet I am constantly fumbling around trying to find where to go to do what I'm trying to do.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/7/2018
Saurabh G.
CTO
Servicios financieros, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/4/2020

"Great for sharing and storing documents and thoughts"

Comentarios: I really like it. I have not came across a better product for that. You can keep data in any way, tables, blob or even nice looking html. Copy paste form many source work great. It has a lot of integrations to make it easier to track data.

Puntos a favor: Its easy to use and you can throw anything at it. You can control who sees what completely. Everything you add is searchable.

Contras: It becomes quite huge soon and you end up having a giant repository of data to shift through. You have search functionality but eventually it ends up searching similar to google. I don't know what they can do to make it more simpler but thats the biggest issue I face.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/4/2020