¿Qué es Kickserv?

DESARROLLADO Y UTILIZADO CON CONFIANZA POR PROFESIONALES DE SERVICIOS. Software muy asequible y fácil de usar para empresas de servicios locales con entre 1 y 25 empleados.
Gestión completa del trabajo: programación de horarios, gestión de clientes potenciales, estimaciones, ejecución de trabajos completos desde el campo, facturas, pagos y mucho más. Totalmente integrado con QuickBooks. También es una de las plataformas más probadas que existen para simplificar y gestionar tu negocio de servicios.
Tiene la confianza de miles de empresas de servicios desde hace más de 20 años.

¿Quién usa Kickserv?

La empresa de servicios que busca eliminar los procesos basados en papel, convertir más clientes potenciales, realizar un seguimiento y cerrar oportunidades de mejor manera, controlar la programación de trabajos y agilizar la facturación y el cobro de efectivo.

¿Dónde se puede implementar Kickserv?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Windows (local), Chromebook (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • KickServ
  • Ubicado en Mill Valley, EE. UU.
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, Reino Unido

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • KickServ
  • Ubicado en Mill Valley, EE. UU.
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Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Kickserv

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Kickserv

USD 31.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
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Versión gratuita
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USD 49.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 129.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Kickserv

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Automatización de marketing
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • CRM
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de imagen
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Confirmación y recordatorios
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Gestión de admisiones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de reservas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión financiera
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Incidencias de reparación
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento preventivo
  • Mensajería
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Panel de actividades
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para el sector de la fontanería
  • Para empresas de control de plagas
  • Para empresas de mudanzas
  • Pedidos recurrentes
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Varias ubicaciones

Alternativas a Kickserv

Impulsa el crecimiento con Sales Cloud 360, una destacada solución de ventas que impulsa la productividad de los representantes en una de las principales plataformas de CRM del mundo.
Con la confianza de más de 100 000 contratistas, ServiceTitan es un software ampliamente utilizado para empresas de servicios y reemplazos residenciales.
Plataforma todo en uno diseñada para el sector servicios. Desde marketing y ventas hasta gerencia y servicio.
Seguimiento temporal de los empleados con aplicación móvil y GPS. Permite ver quién está trabajando, dónde y en qué proyectos; todo en tiempo real. Fácil integración de nómina
Aplicación de gestión de servicios externos todo en uno repleta de funciones para administrar y hacer crecer empresas de cualquier tamaño. ¡Facturación, pagos y más!
CRM simple, basado en la nube, para realizar una monitorización de los clientes potenciales, las conversaciones, los seguimientos y las tareas que son el sustento de tu negocio.
Solución de construcción y administración de bienes raíces que reúne todo para obtener un control simplificado de una sola fuente.
Outlook4Gmail es un complemento de Outlook que te ayuda a crear calendarios de Google sincronizados con Outlook, además de la sincronización de contactos y tareas.
Salesforce ayuda a transformar la experiencia del agente y del cliente en el campo para impulsar el nivel de satisfacción. Supervisa el rendimiento en tiempo real.
Simplified and complete solution for your estimate and jobs, dispatch, inventory, point of sale, accounting, real time tracking.
La forma sin papel de planificar, gestionar, programar y hacer un seguimiento de tu fuerza de trabajo móvil.
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.
Construye y obtén el control de tu negocio de servicios externos gracias a una plataforma completa y fácil de usar para todo tu equipo.

Opinones de Kickserv

Evaluación media

En general
4.4 (332)
Facilidad de uso
4.4 (332)
Atención al cliente
4.4 (332)
Funcionalidades
4.1 (332)
Relación calidad-precio
4.4 (332)

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
55%
4
33%
3
8%
2
2%
1
2%
Ted S.
Ted S.
Vice President en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Excellent functionality and ease of use

5.0 hace 4 años

Comentarios: Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The Quikbooks integration saves us time and money because we only enter customer info once.

Puntos a favor:

Kickserv enabled us to scale up the business and offers us excellent tracking for billing, communication, and customer service.

Contras:

There are no issues or downside for my company.

Respuesta de Kickserv

hace 4 años

Thank you Ted. Your loyalty and willingness to take a moment to give us feedback is worth a lot to us. I hope it also helps others. Cheers!

Doug H.
General Manager en EE. UU.
Música, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Servicing Company - Long-time User

4.0 hace 7 meses

Comentarios: Generally very good.

Puntos a favor:

- As a CRM software, we are able to manage all of our customers, scheduling, invoicing and reporting (not as bookkeeping or Financial Statements) in a generally good way. - The inter-connectionedness of the various parts of the software makes it easy to navigate from one function to another. - Although there has been some down time (which can be very difficult because we cannot function), but over the long-term it has not be crucial. Being an online CRM allows me to use any device. - We are able to save virtually anything (pics, docs, etc.) for future use, which has been crucially important to us. - The integration with Stripe for payment from our customers is now essential to our processes. It has worked flawlessly, easy to use, and easy to deal with Stripe for various things we need to do, including refunds. - It works well for both our field service and in-shop jobs. This is crucial because using two systems would be very difficult. -We are easily able to tailor the Products/Services, pricing, descriptions, to our specific needs - not being locked into some format that we don't like.

Contras:

- Support is sometimes tedious. - New features added (if we find out about them at all) can be very disruptive to our processes, and confusing. While some of them make sense in a wider world, they sometimes are baffling and frustrating in our business. - We have 2 locations (and hope to have many more) and need to have separate systems. Kickserv requires us to use separate browsers for each. How are we going to be able to do that with 5 or 10 locations? And we're finding that some functions (e.g. access to support!) are no longer working on Firefox, one of the best and most popular browsers available. This is a serious problem for us. - Although a great deal of our business is field work, we do not/cannot use the mobile app with our techs because it is far too limiting. They need to be able to access much more information than what is available to them, and so we have them login through a browser on their phones. - There are essential functions that we have to do in business that Kickserv has not been able to program into the system (even when we offered to pay big $ to get them). E.g. There are several email templates, and auto sending emails: We need one to be sent as a follow up to Jobs, and another (sent out 6 or 12 months later) to remind people to schedule services . We have to do all of this manually, and would love to find a way to get it done automatically. Summary: Some things are hard to get into the software that other companies would also make good use of.

Respuesta de KickServ

hace 7 meses

Thank you Doug for your continued support and taking the time to leave us some feedback. We greatly appreciate it. Know that your feedback does not fall on deaf ears and we are always working on ways to improve Kickserv.

Daniel K.
President en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

HVAC Company

5.0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Great would not trade

Puntos a favor:

Taking payments and history and tech support

Contras:

Nothing I can think of just highly recommend

Respuesta de KickServ

la semana pasada

Daniel - thank you for the great feedback. 10 out of 10 is certainly what we are working so hard to achieve for every customer. Email us and we discuss further.

Josh B.
Support mananger en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Lack of response to concerns. Converted us to new platform a day early while open.

2.0 hace 5 años

Comentarios: Our experience with this software was average until the migration from SSK to Kickserv. 1) Our migration was scheduled for the evening of 2/2/17 but instead was run during the morning.
2) This resulted in us not being able to access our entire database for the entire workday. We lost customers and business as a result.
3) The only response we have gotten from Kickserv is "Sorry about the confusion".
4) Responses to issues about the new platform are not helpful and delayed.
5) Cannot upload certain file-types as attachments (Old SSK allowed anything)
6) Editing estimates does not work correctly
7) There are problems with payment capturing in Kickserv. Kickserv seems to ignore some line items.
8) When asked how to permanently complete tasks for re-occurring jobs, the only response I got was "Let me see if I can explain how to do this one".
9) None of our questions or issues have been resolved.

Puntos a favor:

drag and drop capabilities

Contras:

Since switching over to the new platform, there are issues with billing and attaching. Customer support is not helpful

Respuesta de Kickserv

hace 5 años

The experience you had with the migration of your account was very unfortunate. Having your system not available during your working hours is a serious issue and we apologize for that error. We did work with your co-worker on the phone to handle the major issue which was mainly getting the sync working successfully again. To acknowledge some of your comments here we currently don't restrict file types. I have requested for your company to send us any file types that seem to not upload. Also, with the issues of editing estimates and capturing certain line items we are not aware of any issues and appreciate any specific feedback on these issues through the normal lines of support at any time. We will clarify with you on what occurred exactly with your earlier question via our support lines of how to complete tasks for re-occurring jobs. We very much appreciate your loyalty with us and hope we can make up for the disruption to your business as we move forward.

Linda W.
ADMINISTRATIVE ASSISTANT en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great Software

5.0 hace 2 meses

Comentarios: I am a lot more comfortable with the software now. However, in the beginning I used customer support A LOT. They were always prompt and helpful, which is a treat when learning a new software.

Puntos a favor:

I love the ease of use and the ability to create a customer account and follow it through from the iniital contact, scheduling an estimate and the actual work itself, keeping track of payments, keeping track of customer services/purchases , downloading customer job information and sending out receipts. For me, who does not a very good memory, the reminder notes is paramount. I refer to them multiple times during a job and these notes have saved me many times because I do a lot of followup and the ability to pull up each day's followup notes is just great. I don't generally tend to miss a beat with my customer service - all because of Kickserv!!

Contras:

The only think I can think of, based on what I use, is being able to get to the Reminder section as quickly as I want to. If I am in the Job section, I have to go back to the customer name and then go to the Reminder section. Not a BIG deal, just a little glitch.

Respuesta de KickServ

hace 2 meses

Another satisfied customer of Kickserv. I agree with the use of the reminders. I have so much to remember and the reminder of notes is a great way to never miss task or a follow-up. Thank you Linda.