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a elegir el mejor software

¿Qué es OneDesk?

El software OneDesk combina capacidades de centro de ayuda y gestión de proyectos en una sola aplicación. No es necesario comprar, integrar ni cambiar entre aplicaciones. Tu equipo puede dar asistencia a tus clientes y trabajar en proyectos desde un solo lugar.

OneDesk está dirigido a pymes y departamentos de grandes empresas y es utilizado con frecuencia por gestores de proyectos, atención al cliente, TI, servicios profesionales y más. Este software fácil de usar, rico en funciones y altamente configurable puede gestionar los flujos de trabajo tanto de emisión de tickets como de tareas.

¿Quién usa OneDesk?

Las pequeñas y medianas empresas, así como departamentos de grandes empresas, utilizan OneDesk. OneDesk es utilizado con frecuencia por gestores de proyectos, gerentes de atención al cliente, TI y centro de ayuda.

¿Dónde se puede implementar OneDesk?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • OneDesk
  • Ubicado en Montreal, Canadá
  • Fundada en 2008

Asistencia de OneDesk

  • Chat

Países disponibles

Alemania, Argentina, Australia, Austria, Brasil y otros 51

Idiomas

chino, danés, español, francés, griego y otros 9

precios de OneDesk

Precio inicial:

USD 11.99/mes
  • Sí, ofrece una prueba gratuita
  • Sin versión gratuita

OneDesk no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de OneDesk está disponible a partir de USD 11.99/mes.

Planes de precios consigue una prueba gratuita

Sobre el proveedor

  • OneDesk
  • Ubicado en Montreal, Canadá
  • Fundada en 2008

Asistencia de OneDesk

  • Chat

Países disponibles

Alemania, Argentina, Australia, Austria, Brasil y otros 51

Idiomas

chino, danés, español, francés, griego y otros 9

Imágenes y vídeos de OneDesk

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Funciones de OneDesk

  • Alertas y escalación de problemas
  • Base de datos de clientes
  • Comunicación multicanal
  • Creación de informes/análisis
  • Enrutamiento automatizado
  • Facturación
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de carteras
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de ideas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de tareas
  • Gestión del cambio
  • Herramientas de colaboración
  • Integraciones de terceros
  • Macros y modelos de respuestas
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de proyectos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Portal de autoservicio
  • Presupuestos/previsiones
  • Priorización
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento horas/gastos
  • Uso compartido de archivos
  • Varios proyectos
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas a OneDesk

Jira es la herramienta de desarrollo de software número 1 utilizada por los equipos ágiles. Millones eligen Jira para planificar y construir grandes productos. ¡Pruébalo gratis!
Una herramienta de colaboración visual que crea una perspectiva compartida para tu equipo en cualquier proyecto de una manera divertida, flexible y gratificante.
Wrike es un software de gestión de proyectos empresariales con plantillas, control del tiempo, diagramas de Gantt, tablas Kanban, etc.
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube en el que los equipos dirigen sus proyectos y trabajos diarios, ya sea en la oficina, desde casa o en cualquier lugar.
Asana es la forma más fácil de organizar el trabajo entre varios equipos a gran escala. Descubre por qué Asana sobresale en Capterra.
La última generación de herramientas de automatización de servicios profesionales (PSA). Paquete completo de automatización de servicios profesionales para empresas de software y servicios.
Solución de gestión completa y basada en la nube para empresas. Incluye contabilidad, CRM, proyectos, recursos humanos, etc., en cualquier dispositivo.
Software CRM totalmente personalizable y basado en la nube que se compone de nubes de ventas, marketing, gestión de proyectos, RR. HH., help desk y facturación.
Ravetree es la mejor solución de gestión de trabajo en su clase para organizaciones organizadas en torno a proyectos.

Opinones de OneDesk

Evaluación media

En general
4.3
Facilidad de uso
4.0
Atención al cliente
4.1
Funcionalidades
4.5
Relación calidad-precio
4.1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
27%
4
73%
Magaly
Magaly
Assistant Business Manager en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Sector textil, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

User review with one year of use

5.0 el año pasado

Comentarios: In general terms, it saves work by having two important functionalities in the same software.

Puntos a favor:

It is like having two applications in one, where you can manage projects and customers through tickets to keep a correct order in customer service.

Contras:

It requires adjustments by users at the time of upgrades, and the cost with similar could be taken into consideration for small businesses.

Christine
VP of Operations en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Flexible Application with a Strong Feature Set

5.0 el año pasado

Comentarios: We were very pleasantly surprised. I was concerned that we would have to go with one of the "big box" products so we could hire a consultant to customize and implement. We have recently expanded from using almost exclusively for product development to open up the system to our billable business and help desk management on our own. The team on their chat is incredibly knowledgeable about the product and they are very responsive to enhancement requests.

Puntos a favor:

We are a small but complex organization. OneDesk has been able to hit the mark on almost all of our issues which we never expected "out of box" with any system.

Contras:

We allow our users a lot of autonomy. We are looking forward to some more granular security for more variation between a "regular user" and an admin. We have seen positive updates on this already.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Using as a service desk but unfortunately not the most ideal

4.0 hace 2 años

Puntos a favor:

There is automated timesheet tracking for each tickets.

Contras:

Price is quite steep if you pay monthly. It is also quite hard to interact with (from the user's feedback.)

Alternativas consideradas: Jira

Flor
Flor
Software Developer en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

A project management solution

4.0 hace 2 años

Comentarios: From my experience, the price-quality ratio is well above that of its competitors, being favorable for small and medium-sized companies.

Puntos a favor:

One of its advantages is its convenient price, lower than that of similar products. Another is that it has a great customer support team, which solves problems in 99% of the time.In addition, thanks to the customization it offers, its use can become faster and easier.

Contras:

One thing that sometimes interrupts the workflow is updates, which are frequent but necessary. Also in the free version its functions are limited, so it is recommended to purchase a plan, anyway it is cheap.

Gabriela
Gabriela
Support enginner en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Review of about a leading management software

4.0 el año pasado

Comentarios: In my personal experience, for the management of a medium-sized company, it has a positive influence. For small companies the cost should be assimilated.

Puntos a favor:

Its main advantage is that it is a software that groups different functionalities, that is to say, it is as if they were 5 softwares in only one. This improves the workflow and uses time efficiently.

Contras:

It is a software that makes your company dependent on the modifications that One desk proposes; however, there are also advantages to be noted there, such as regular improvements and updates to avoid errors and/or solve bugs.

Alexandros
Civil Engineer en Grecia
Ingeniería civil, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Simplify Your Work with OneDesk's All-in-One Platform

4.0 hace 2 años

Puntos a favor:

1)All-in-one solution: OneDesk combines both project management and helpdesk functions in a single platform, which can be convenient and efficient for teams that need to manage both types of work.2)Customizable workflows: OneDesk allows teams to customize and automate various workflows, including triage, replies, notifications, and assignments, which can help streamline processes and reduce the need for manual intervention.3)Clear and simple pricing: OneDesk offers all features in all of its plans, which can make it easier for teams to understand the costs and choose the right plan for their needs.

Contras:

Limited integration with other tools: While OneDesk may offer a wide range of features, it may not integrate with other tools that teams may be using, which could limit its usefulness in certain situations.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 5,001-10,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

A complete project management software

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Offers a range of tools and features for managing tasks, projects, and customer interactions. Includes a customizable interface and a range of integrations with other business tools and services.

Contras:

The interface is a little complex to navigate.

teran
Software Engineer en Sri Lanka
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

An easy software to work with

4.0 hace 2 años

Comentarios: I have worked with one desk in one of my previous startup companies to manage or project tasks and track their progress.

Puntos a favor:

With onedesk, I was able to create projects, create tasks, can track task progress, can automate repetitive tasks and can customize workflows. I love the simplicity it provides; specially the user friendly interfaces and navigations. We can integrate onedesk with multiple tools like jira and zapier. This is a product which is affordable for startups.

Contras:

I haven't used onedesk for a long time and haven't experienced any issue within that time.

Rakesh
Ha utilizado el software durante: No especificado
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Good solution to combine voice of the customer with product management

4.0 hace 14 años

Comentarios: It helps you translate customer requirements into actionable and intelligent criteria for products. What’s more you can integrate feedback into your requirements and iterate successively. One of the most interesting case scenarios that I could think of was that of this product as a historical repository of customer conversations and requirements for a typical product evolution. The possibilities, then, are endless. Full user review at http://www.getapp.com/blog/product-management-software-review-listening-to-your-customer-through-featureset/

Puntos a favor:

For a first-time user of the product, I thought support was excellent

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Servicios financieros, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

A complete project management application

4.0 el año pasado

Puntos a favor:

It's similar to having two applications in one, where you control projects and customers via tickets to keep customer service in order.

Contras:

The cost is high if you pay on a monthly basis. It is also difficult to communicate with

Bobby
Bobby
Statistical Data Analyst
Usuario de Linkedin verificado
Administración gubernamental, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp
4.0 hace 8 años