Alloy Navigator

¿Quién usa Alloy Navigator?

Pequeñas, medianas y grandes empresas de todos los sectores que buscan una solución completa que vaya acompañada de un poderoso sistema de automatización de procesos, integración de terceros y una API flexible.

¿Qué es Alloy Navigator?

Alloy Navigator es una solución del mundo real diseñada para clientes del mundo real, construida por personas de TI del mundo real como tú. Navigator brinda respuestas adecuadas a los desafíos diarios y garantiza que tu empresa se ajuste a la perfección. En esencia, los productos cuentan con un potente motor de automatización de procesos rodeado de una interfaz que crea automáticamente relaciones significativas con los datos que te interesan. Navigator se encarga de la mesa de ayuda y gestión de activos a través de estándares impulsados por ITIL.

Información sobre Alloy Navigator

Alloy Software

http://www.alloy-software.com

Fundada en 2002

Resumen de precios de Alloy Navigator

Alloy Navigator no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Alloy Navigator está disponible a partir de USD 19.00/mes.

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Precio inicial

USD 19.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Alloy Navigator

Herramientas de seguimiento de problemas
Auditoría de problemas
Gestión de alzadas
Gestión de asignaciones
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Panel de comunicaciones
Problemas recurrentes
Programación de incidencias
Calendario de cambios
Flujo de trabajo de aprobación
Gestión de la conformidad
Gestión de la formación
Gestión de tareas
Gestión de versiones
Planificación de cambios
Priorización
Registro de auditoría
Gestión de configuración
Gestión de contratos o licencias
Gestión de incidentes
Gestión de la disponibilidad
Gestión de problemas
Gestión de proyectos
Gestión de publicaciones e implementaciones
Gestión del cambio
Portal de autoservicio
Seguimiento de activos
Gestión de adquisiciones
Gestión de auditorías
Gestión de configuración
Gestión de contratos o licencias
Gestión de inventarios
Gestión de proveedores
Gestión de requisitos
Gestión del mantenimiento
Seguimiento de costes
Seguimiento de la conformidad
Activación del producto
Gestión de nodos
Licencia de evaluación
Licencia para dispositivos móviles
Protección anticopia
Seguimiento de licencias
Admite metodos ágiles
Admite método Scrum
Gestión de carteras
Gestión de problemas
Gestión de recursos
Gestión de requisitos
Gestión de tareas
Gestión de tests y de control de la calidad
Hoja de ruta del producto
Priorización
Seguimiento de errores
Seguimiento de estado
Seguimiento de hitos
Seguimiento de porcentaje de progresión
Seguimiento horas/gastos
Búsqueda de texto completo
Catalogación/Categorización
Colaboración
Foros de discusión
Gestión de contenidos
Gestión de la base de conocimiento
Portal de autoservicio
Árbol de decisión
Alertas y alzada
Almacenamiento de documentos
Chat en tiempo real
Comunicación multicanal
Creación de marca personalizable
Enrutamiento automatizado
Gestión de SLA (Service Level Agreement)
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de recursos informáticos
Gestión de tickets
Integración de correo electrónico
Portal de autoservicio
Seguimiento de interacciones
Supervisión de redes
Acceso móvil
Alertas y notificaciones
Creación de informes/análisis
Equipamiento
Gestión de almacén
Gestión de inventario de fabricación
Gestión de inventario de minoristas
Gestión de proveedores
Gestión de renovaciones de pedidos
Gestión multicanal
Identificación del producto
Optimización de inventario
Previsión
Códigos de barras/RFID
Gestión de eliminaciones
Gestión de la amortización
Gestión de reservas
Registro de auditoría
Registro de entrada y salida
Seguimiento de actividades
Seguimiento de ubicación
Acceso móvil
Base de conocimientos
Configuration Management Database (CMDB)
Control remoto
Gestión de SLA
Gestión de adquisiciones
Gestión de incidentes
Gestión de recursos informáticos
Gestión del cambio
Portal de autoservicio
Cartografía de relaciones
Descubrimiento automático de dispositivos
Gestión de configuración
Gestión de impactos
Gestión de licencias
Gestión de recursos informáticos
Gestión del cambio
Seguimiento del comportamiento
Visualización de datos
Auditoría de problemas
Control/Acceso remoto
Controles o permisos de acceso
Gestión de capacidades
Gestión de inventarios
Gestión de la conformidad
Gestión de licencias
Gestión de parches
Programación del mantenimiento
Catálogo de servicios
Creación de informes de servicio
Gestión de contratos
Gestión de incidentes
Gestión de recursos informáticos
Gestión de tickets
Gestión de versiones
Gestión del conocimiento
Portal de autoservicio

Reseñas de Alloy Navigator

Mostrando 5 de 41 reseñas

En general
4.5/5
Facilidad de uso
4.1/5
Atención al cliente
4.7/5
Funcionalidades
4.4/5
Relación calidad-precio
4.4/5
Jeff W.
IT Director
Impresión, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2018

"If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean everything!"

Comentarios: Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.

Puntos a favor: Alloy can be as simple or as complex as you want it to be based on how you set it up. The flexibility and depth are what I love most about it. You can really keep track of everything in your IT environment and you can customize it to fit your specific needs. Other products make you use their preconfigured categories and workflows, etc. While Alloy comes preconfigured with almost everything you need, you can add or remove just about anything you want and build your own workflows to automate the system.

Contras: I find that the more flexible a product is, the more cumbersome it can be. Since Alloy is extremely flexible, the set up can be a little complicated. However, they have a great support team to help you when you need it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2018
Eric O.
IT Support Specialist
1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/7/2018

"Alloy does the job"

Comentarios: The majority of our IT department lives inside Alloy. It is simple to use for the average technician and the user portal is good as well. The integration of software allocation and databases of all hardware on our network is a must.

Puntos a favor: - Alloy user portal and technician portals are easy to use
- Runs quickly and smoothly
- Easy to import users from AD
- Email integration for alerts on new tickets and updates on existing tickets
- Training that Alloy offers is well thought out and contains tons of information.

Contras: - Customer Support can take 1-3 days to get back to you
- The backend of Alloy is very confusing. Trying to change simple things can be extremely difficult since there is no search functionality and no documentation online.
- If you want custom features added it is going to cost a decent chunk of money.

Respuesta de proveedores

por Alloy Software el 6/8/2018

Thanks for providing a review! We're happy you enjoy using our solution!

I apologize for the experience you had with Support. However, I'm positive it was an isolated situation. A review of your company's 138 tickets since 2015 shows an average response of 2hrs 19mins with average resolution under 24 hours. Given that I expect your next experience will be a positive one.

For online documentation, I would strongly advise the use of our Support Portal. Our product help and admin guides are all online along with our searchable Knowledge base.

The admin part of the product does have a learning curve, but you'll find the ratio of flexibility to ease of use to be unmatched. Other products provide a fraction of the power or they require programming knowledge to leverage the same results. Use the search workflow feature to find what you're looking for or press F1 anywhere for contextual online help.

Please reach out to us if you need anything and thank you for using our solution!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/7/2018
Vitaliy E.
Desktop Support Specialist
Práctica de la abogacía, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/2/2019

"Has good potential"

Comentarios: My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.

Puntos a favor: What I liked most about this software is how it can be integrated to sync with Active Directory which allows us to keep the inventory, locations, and customer tabs updated. The more automation, the better.

Contras: The gui is kind of outdated and could be simplified, but that's speaking from being on an older version of Alloy Navigator. There is not enough sync customization that can be manipulated or adjusted for AD sync.

Respuesta de proveedores

por Alloy Software el 8/2/2019

Thanks for taking the time to review our product!

Absolutely get yourself on the latest version and take a look at the Technician Web Portal. It's really sleek and easy to use. If you use the Windows client, you'll love the Web Portal no doubt!

Regarding the Active Directory sync, please give our services team a call. I say that because the sync is super flexible, allows you to map any AD field anywhere you want, update records on conditions, import pictures, set managers for automatic permissions and approvals, and its paired with the workflow which is second to none. Maybe there's something you're missing we can help you with.

We'd love to help you get the most out of the product and if there is a limitation anywhere, we'll do our best to address it!

Thanks for being part of the Alloy Software family!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/2/2019
Hany E.
System administrator & Infrastructure Admin
Producción de alimentos, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/5/2020

"Review for Alloy Navigator"

Comentarios: It's an excellent experience because it benefited me more than I expected from other programs and everything I needed and brought in.

Puntos a favor: This program helps to follow the work seriously and continuously and it includes all the sections I need in the work like the one and save the assets in the department and renewal and many other things

Contras: This program is good, and there's nothing I didn't like.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/5/2020
Marshall M.
Manager of Network Operations
Servicios financieros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/11/2018

"Great Support and Inventory Management Software"

Comentarios: Alloy keeps our technology department on task, and gives our company's users an easy way to ask for help in solving their issues. The software is near limitless in what you can do with it thanks to the scripting and automation it provides. The automation also helps us manage our inventory, by keeping up with computers and hardware in stock, on loan, etc. We send emails to users to remind them to return hardware they've borrowed, and we've created a process that will create a ticket if our stock of hardware or computers starts getting low. Monthly tasks such as access reviews and computer updates are tracked using tickets that are automatically created. This software is highly customizable, provided you've got the knowledge and imagination to write the scripts and workflow.

Puntos a favor: Our favorite part about the Alloy software is the scripting and automation it provides. You can have it create tickets or work orders automatically when certain conditions are met, such as a ticket to order more computers when stock is running low.

Contras: The scripting is a bit hard to understand if you don't come from a SQL background. However, Alloy's support team is excellent and has been able to help with every issue we've given them.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/11/2018