REALTRAC

REALTRAC

Por Realtrac Holdings

¿Quién usa REALTRAC?

Talleres de fabricación, talleres mecánicos, talleres genéricos, tiendas de artículos genéricos, tiendas de prototipos, talleres de reparación, tiendas de herramientas y troqueles

¿Qué es REALTRAC?

Realtrac Performance ERP es una empresa de software especializada en la fabricación de software para talleres mecánicos, talleres de fabricación y fabricantes de productos a medida. La empresa fue fundada en el corazón de un taller mecánico y ha servido al sector manufacturero durante más de tres décadas. El programa es utilizado por miles de usuarios en América del Norte. El software Real Time es muy fácil de aprender y de usar y cuenta con el software con el costo total de uso más bajo del mercado. Operacional en días, ni semanas ni meses.

Información sobre REALTRAC

Realtrac Holdings

http://www.realtrac.com

Fundada en 1981

Resumen de precios de REALTRAC

REALTRAC no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de REALTRAC está disponible a partir de USD 169.00/mes.

Precio inicial

USD 169.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Formación

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de REALTRAC

Sistemas MES (sistema de ejecución de fabricación)
Control de calidad
Gestión de cadena de suministro
Gestión de documentos
Gestión de presupuestos
Gestión de proveedores
Gestión de recursos
Previsión
Trazabilidad
CRM
Creación de informes/análisis
Gestión de activos empresariales
Gestión de almacén
Gestión de cadena de suministro
Gestión de inventarios
Gestión de la distribución
Gestión de pedidos
Gestión de proyectos
Gestión de recursos humanos
Gestión de órdenes de compra
Gestión financiera
Creación de informes/análisis
ERP (Enterprise Resource Planning)
Gestión de envíos
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de órdenes de compra
Gestión del mantenimiento
Integración contable
MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
Planificación de necesidades de material (MRP)
Presupuestos y estimaciones
Compras
Control de calidad
Costes de trabajo
Facturación
Gestión de capacidades
Gestión de envíos
Gestión de pedidos
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de trabajos
Trazabilidad
Creación de informes/análisis
Gestión de cadena de suministro
Gestión de documentos
Gestión de inventarios
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de pedidos
Gestión de presupuestos
Gestión de proveedores
Nomenclaturas
Planificación de la producción
Creación de informes de sobrecostes
Gestión de facturas
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de órdenes de compra
Nomenclaturas
Pedidos de cambio
Presupuestos y estimaciones
Presupuestos y previsiones
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de los costes de producción
Seguimiento de porcentaje de progresión
Seguimiento del tiempo

Reseñas de REALTRAC

Mostrando 5 de 59 reseñas

En general
4.1/5
Facilidad de uso
4/5
Atención al cliente
4.4/5
Funcionalidades
3.8/5
Relación calidad-precio
4.2/5
Usuario verificado
Vice-President
Maquinaria, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/11/2018

"Finally a shop management program that works for a Job Shop"

Comentarios: Realtrac has really helped organize our shop without creating extra work for our employees.

Puntos a favor: It is extrememly customizeable - You determine how much of each portion of the program really applies to your situation.

Contras: Would really like to see a way to archive old Jobs. Our daily backup is over 50Gb

Respuesta de proveedores

por Mindbridge Systems el 20/11/2018

Hello,

Thank you for posting your review. We have noticed that you posted as private, but i would like to reach out to you to show you how to archive the old jobs that you speak of as a con. This is a very easy process. Please contact me at 734-793-3816 when you have a moment.

Thank You,
Jeremy Klosowski

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/11/2018
Erik J.
Operations
Maquinaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/8/2019

"How Realtrac changed the way we do business"

Comentarios: Overall Realtrac has given us a different perspective on how we do business. Jobs now have routers detailing step by step production processes. It has also changed how we manage our inventory by consolidating our warehouse. Realtrac has proven to be an effective tool and everyone in the office enjoys its ease of use.

Puntos a favor: I enjoy the ease of use and how efficient it is when it comes to tracking job statuses. The inventory management module is also great and it allows us to input inventory locations and statuses. So if we have 20 parts that are partially done in stock we can flag them as partially completed. Realtrac has essentially changed our entire business into a more efficient company.

Contras: The only issue I have is the loading times when it comes to selecting different modules.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/8/2019
Usuario verificado
Vice President / General Manager
Maquinaria, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    3/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/11/2018

"Realtrac review experience"

Comentarios: Using Realtrac is not my first ERP experience. I found moving into Realtrac to NOT be very intuitive.

Puntos a favor: The Load Charts are easy to use and helpful. Drag and drop of drawings and other documentation is easy and helpful.

Contras: Materials and inventory management is difficult to manage. It should be possible to assign multiple units of measure to a part. Often we buy in one UOM and then use or sell using a different UOM. MRP should be able to give you a list of what is needed by vendor. One should be able to purchase from MRP. When doing an estimate, we should be able to do a Complex Estimate. Report screen should only show the reports one can print, not a bunch of reports one can't print.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/11/2018
Jay A.
VP OPERATIONS
Defensa y espacio, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/8/2019

"Good at Big Picture, Some Shortcomings and Missing Features"

Comentarios: Overall it does what we need it to do by tracking jobs through the shop, but the costing being "broken" for our use makes it a purchase I may not make again if I had to do over.

Puntos a favor: It's user friendly for ShopFloor logging in and out of jobs and recording time. Timeclock is easy for HR, and tracking down where a job is in the manufacturing process from a remote location is easy as well.

Contras: My primary beef with RealTrac is that there is no feature (or wasn't a few versions ago) that allows me to SPLIT AN OPERATOR'S TIME when they are logged into two jobs. If an operator is running two machines, or three, or four, all at once there should be an option (if not a REQUIREMENT) that their loaded labor cost and hours are divided amongst the machines they're concurrently logged into. In my company, one operator ALWAYS runs more than one machine in a bank, so not having their time split makes all my costing metrics utterly useless until I manually go into the work sessions to interrogate the data. This is nearly a deal-breaker making me consider another software. (Customer Service / Tech Support informed me this was intentional so that when looking at historical jobs you never under-bid a job). If this is incorrect, someone please call me ASAP! The "Quality" feature is a horribly conceived module, slapped together as an afterthought, and the default reporting within there is awful, has poor formatting, and doesn't integrate well at all with the rest of the system. There hasn't been an update on this module in forever, but new PAID features (RightBoard) are being added and updated all the time.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/8/2019
Daniel W.
Estimator
Aviación y aeroespacial, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/11/2018

"First ERP experience"

Puntos a favor: The software seems very comprehensive and is always improving. RealTrac queries customers and listens to suggestions and incorporates them as demand warrants. It is a statement to their dedication to customer satisfaction. The parts of the software I have used is very well done.

Contras: It seems they "manually" configure the window instead of letting Windows do it. As a result, the minimize/maximize/close buttons have duplicates in the middle of the window and when I maximize the window, I loose a little, because it doesn't recognize the I have my task bar on the right. Also, the report generator could be a little more user friendly. I am pretty computer literate/power user and I have not really been able to figure it out, or get deep enough to find out that its' easy, which is a testament to the difficulty .

Respuesta de proveedores

por Mindbridge Systems el 30/11/2018

Hi Daniel,

Thank you very much for your review. We strive to provide excellent customer service and we rely on our customer¿s ideas and suggestions to drive our developments. We are happy that you have experienced our customer-centered approach. In regards to your reference to the configuration of windows, our technical team will be reaching out to you shortly as this has changed in a more recent release.

Thank you,
Jeremy Klosowski

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/11/2018