¿Qué es Autotask PSA?

Autotask es un software web integral que ayuda a los revendedores de valor agregado (VAR), proveedores de servicios gestionados (MSP) y proveedores de servicios informáticos a vender, implementar, administrar y facturar sus productos y servicios de TI. Los módulos integrados de Autotask incluyen los de centro de atención, CRM/Gestión de contactos, tercerización, gestión de proyectos, administración de contratos, seguimiento del tiempo, facturación, creación de informes y analíticas comerciales; todos se ejecutan sobre la misma base de datos, están disponibles en todo momento y en todo lugar en que puedas conectarte a la red.

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Autotask PSA Software - 1

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Autotask PSA

4.3 (101)
Autotask PSA
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88
36
3.9 (101)
3.9 (101)
4.0 (101)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
USD 14.00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
143
40
4.4 (1,826)
4.5 (1,826)
4.3 (1,826)
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Alternativas a Autotask PSA

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Opinones de Autotask PSA

Evaluación media

En general
4.3
Facilidad de uso
3.9
Atención al cliente
4.0
Funcionalidades
4.2
Relación calidad-precio
3.9

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

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50%
4
32%
3
15%
2
3%
1
1%
Simon
Director en RU
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Autotask a sledge hammer for a nut?

4.0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: Overall its doing the job so we continue to use it. It is expensive for what it is but if its not broke don't fix it.

Puntos a favor:

Its thorough and excellent when working with multiple organisations.

Contras:

Its very convoluted. This means its very flexible for sure but it can also be a bit of a mine field.

Carl
President CEO en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Autotask is good for smaller organizations

3.0 hace 3 semanas Nuevo

Puntos a favor:

When we were a smaller company it worked well. Once we grew past 15 users the software was difficult to configure to work with.

Contras:

No good workflows/ways to configure ticketing.

Jaden
IT Specialist en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Autotask is great as a ticketing system

5.0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Overall I would recommend this software. We use it daily for a few years now. It is great for documentation and tying it to the company. The ticketing works well and the alerts are great.

Puntos a favor:

I use this product every single day as our ticketing software. It is great. It is easy to create widgets to track metrics as well as keep account of tickets. I also like the ability to create configuration items and easily tie them to the company they go with.

Contras:

Its a little slow to respond sometimes. It does not like when you are trying to edit/save two tickets at the same time. Other than that not much complaints.

Bruce
Bruce
Head of Technical Support en RU
Usuario de Linkedin verificado
, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Amazingly comprehensive managed services

4.0 hace 4 años

Comentarios: The AutoTask \ Datto AEM software is one of the best RMM products we've used. We originally were looking to swap to something from Hounddog when it was expensive years ago and this did everything HoundDog \ GFI Max did but much cheaper and that was just on the monitoring side of things. It also added, remote management, auditing, bulk updates, patch management, reporting, which we weren't getting from Hounddog and we've been with AutoTask ever since. Each time we look to replace it with another RMM tool, when we compare the features and the price per device we just can't beat it.

Puntos a favor:

Ridiculously low resource footprint Easy to add devices for management The amount of detailed information you get from the auditing is amazing Push out deployments in bulk

Contras:

The inbuilt reporting is being massively improved over the next few months \ iterations, as currently it leaves something to be desired. There's a huge wealth of auditing data that is captured by the software but you can't easily pull this out. Sure you can filter devices by the info, but to actually pull a report, its painful. 3rd party patch management is also something they're working on developing further as there are competitors out there who do it much better.

Rob
CEO en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Easy to use to manage customers, tickets, and service contracts

5.0 hace 5 meses

Puntos a favor:

We use Autotask all through the day and they have a reliable cloud service. API integrations to our VSA was easy to setup and has been pretty much set it and forget it. Integration with Quickbooks has changed over the time that we have used it, but with the change to using the web connector it has become not only more secure but problem free. We manage our customer contacts and tickets through the system and after initial setup it has been easy and problem free with little ongoing maintenance needed on our end.

Contras:

They changed to a dashboard system at login and frankly it is not that useful to us. Adding new services, email automation, or changing service queues is not intuitive and since it is not something we do that frequently I always feel like I spend more time than I needed to once I have it complete. We had to do some ticket automation on keywords to let us know when a set of reoccurring tasks has come to end when it should be a feature of the system. The outsourcing module could be more robust especially since it is a feature we pay an additional fee for.