18 años ayudando a las empresas peruanas
a elegir el mejor software

Sobre Striven

Solución de gestión completa y basada en la nube para empresas. Incluye contabilidad, CRM, proyectos, recursos humanos, etc., en cualquier dispositivo.

Descubre más sobre Striven

Puntos a favor:

I like the REST APIs that Striven has built into its system for users.

Contras:

Very little on this system I don't like. One minor thing that was an issue is the fact that item lines on sales orders could not be moved around.

Valoraciones de Striven

Evaluación media

Facilidad de uso
4.6
Atención al cliente
4.8
Funcionalidades
4.7
Relación calidad-precio
4.7

Probabilidad de recomendación

8.8/ 10

Striven tiene una valoración global de 4.8 estrellas sobre 5 según las 116 opiniones de usuarios de Capterra.

¿Ha utilizado Striven antes?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (116)

Felipe
Analista IT en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Tus proyectos con Striven son más fluidos

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

El aplicativo tiene una interfaz fluida y amigable al usuario y es demasiado intuitiva.

Contras:

Hace falta implementar funciones que se esperan en una actualización futura.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Muy buena solución

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Lo utilizo sobre todo como herramienta para el teletrabajo y gestión de recursos humano, como solicitud de vacaciones. Funciona muy bien y es fácil de implementar

Contras:

De momento nada negativo a destacar. Funciona de maravilla

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Mi solución

5.0 hace 3 años

Comentarios: Es una herramienta que se huza en el Internet para que la utilicen las pequeñas y grandes empresas en todas sus actividades como el manejo del personal, gastos de la empresa como la nómina, ganancias, inventarios, manejo de los clientes, historial de la empresa , trabajos a corto y largo plazo , noticias de la empresa, comunicación y relación con las redes sociales, navegación por la nube llena de información para conectarse con otras empresas , admite integraciones con Google, Microsoft, Authorize.Net, Yodlee y ShipStation.
Los usuarios pueden acceder a Striven desde cualquier lugar y en cualquier dispositivo. No se pierde productividad por que se actualiza automáticamente. Striver ofrece servicios, soporte técnico en línea atraves del chat por celular, tables, computadora por usuario para poder analizar su negocio.

Puntos a favor:

Es una herramienta que se huza en el Internet para que la utilicen las pequeñas y grandes empresas en todas sus actividades como el manejo del personal, gastos de la empresa como la nómina, ganancias, inventarios, manejo de los clientes, historial de la empresa , trabajos a corto y largo plazo , noticias de la empresa, comunicación y relación con las redes sociales, navegación por la nube llena de información para conectarse con otras empresas , admite integraciones con Google, Microsoft, Authorize.Net, Yodlee y ShipStation. Los usuarios pueden acceder a Striven desde cualquier lugar y en cualquier dispositivo. No se pierde productividad por que se actualiza automáticamente. Striver ofrece servicios, soporte técnico en línea atraves del chat por celular, tables, computadora por usuario para poder analizar su negocio.

Contras:

Todo me gusta por ser una manera ágil y moderna para mis actividades económicas.

Jose
Diseñador en España
Diseño, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Recomendable

5.0 hace 2 años

Comentarios: Gestión de vacaciones, generación de informes de manera sencilla

Puntos a favor:

Un producto que cumple con su cometido, de fácil uso e intuitivo con grandes prestaciones para el día a día

Contras:

Algun tutorial de usabilidad para personal menos cualificado o con nociones de software mas limitadas.

David
David
CFO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

One Shop Stop for Running our Distribution Business

5.0 hace 5 años

Comentarios: The efficiency and time saved (increase productivity and professionalism) being able to leverage the e-doc storage capabilities, improved and increase sale force productivity through the sales pipeline management and the integration of an accounting package with all the other needs of a small business like our makes us a huge fan of this software and company. The value blows anything else we have ever tried in the 30 years of being in the automotive industry and distribution.

Puntos a favor:

Integration of an Accounting System, CRM, Customer Portal and electronic data filing system.

Contras:

While they are consistently making marked improves ever couple of months to the user interface, there's still quirky things in various modules that aren't as intuitive as they could be.

Will
Account Executive en EE. UU.
Servicios medioambientales, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Will Drozdik Review

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

How organized this keeps everything. Ease of looping in other coworkers into customer service issues that may require a few people.

Contras:

Sometimes it is difficult to adjust font/ style if copying and pasting from an outside source, for example copying an email from outlook may change font and appearance.

Amanda
Manufacturing Process Engineer en Canadá
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Much Improvements To be Made

4.0 hace 2 años

Puntos a favor:

I like the ease of use of the software, and the ability to work around for what I need when I want to.

Contras:

Every time something is opened, a new window is opened at the same time.

Jeff
President en EE. UU.
Marketing y publicidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great Cloud ERP for Mis Size Companies

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Easy to to roll out. Covers all the essentials. Dashboards are awesome.

Contras:

Integrations with marketing platforms like Gohighlevel are lacking. Clients like direct integrations more than just Zapier connections.

Terri
OSS en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Have enjoyed using Striven in the workplace!

5.0 hace 2 años

Comentarios: I have enjoyed using Striven. It is very seamless and can do many operations simultaneously.!

Puntos a favor:

I like how Striven literally keeps everything you need on a customer in one place ('The dashboard")

Contras:

There is not a "save" button when creating jobs. It automatically saves--which is great, but Striven doesn't indicate to the user that it did, indeed, "SAVE"

Anthony
Sales rep en EE. UU.
Entretenimiento, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Great software

5.0 hace 2 años

Comentarios: Easy to use and organize

Puntos a favor:

It’s easy to use and efficient. Makes running a buddies easy

Contras:

It’s not bad at all. Could be alittle bit more user friendly in the sense that there is a lot of different options to choose from but it’s needed.

Lil
Director en EE. UU.
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

A game-changer

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

We use Striven extensively for client, staff and project tracking; we have found it to be a seamless solution. I especially like the abilty to design surveys, assessments and reports on the fly for up-to-the minute information.

Contras:

It would be helpful if time tracking allowed flexible template set-up, allowing users on ongoing/long projects to pre-populate weekly time sheets

Jhanvi
Team Leader en India
Tecnología y servicios de la información, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Superb Project Management Software!

5.0 hace 2 años

Comentarios: Striven is a Powerful business management solution for all companies who need to manage multiple projects, HR management and improve work productivity. I'm using this tool for handling multiple projects with my team and try to improve work quality of my team members.

Puntos a favor:

The Software looks more Powerful with it's great features like project management, inventory management, task scheduling and reporting. We can easily track our project work and generate reports whenever we need.

Contras:

The Software is little bit difficult to navigate for new users. Other than this I didn't feel any disadvantage of this software.

Vaibhav
Team Leader en India
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Just Perfect Solution For Project Management!

5.0 hace 2 años

Comentarios: Striven is a perfect project management solution for all companies who works on multiple projects and teams to improve work quality and team collaboration very quickly. Striven is easy to use and provides a great customer support to solve your queries.

Puntos a favor:

This Software is a perfect solution for us to manage multiple projects with our team simultaneously. We can perform multiple activities like tasks status tracking, documents sharing, reports generating, etc.

Contras:

Their is some limitation in third-party tools integrations other than this not have any problem with the software.

Justin
It director en EE. UU.
Medios online, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great product

5.0 hace 2 años

Comentarios: It was a 9/10

Puntos a favor:

The ease of use and the ability to change on the go

Contras:

Internet connectivity in low data regains

Kristy
Secretary en EE. UU.
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Easy to use

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

This product is easy to use. I was trained in this software over a weeks time and have been using it with ease ever since.

Contras:

I have not found any areas of difficulty using this software.

Craig
President en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Software To Get You To A Higher Level

4.0 hace 5 años

Comentarios: The ability to share information with our field technicians and for the same to be able to share with management has taken has to a new level in the way we operate.

Puntos a favor:

I really think the best feature of Striven is the cloud based platform that any of our users can access from multiple devices.

Contras:

Search functionality is erratic. We can make an entry and then do a search for the same and then won't be able to find it.

RUSSELL
Operations Manager, VP en EE. UU.
Servicios jurídicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Striven is an exciting new player in the ERP/CRM space for small businesses.

5.0 hace 5 años

Comentarios: On a scale from 1 to 10 --- an 11!

Puntos a favor:

There are so many positives that come to mind about this cloud-based software. First, the Striven employees are amazing and thoroughly know their product/service. Two, the speed of the software is blazing fast! Three, the Customer Portal feature is easy to use and the way it is setup, our employees will be able to assist our customers in navigating the portal. Fourth, the software is extremely robust and not "buggy" at all; it's a solid system. Fifth, the accounting system is easy to use and full of most of the features a small business would need. Sixth, the Striven software is affordable for small businesses.

Contras:

Lack of Outlook/Gmail built-in email integration like some of the other CRMs on the market. Hopefully, that will change soon. More interconnectability with other software. Need more merchant account integration choices -- at least 2 or 3.

April
Exec Admin en EE. UU.
Formación profesional y coaching, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

User Friendly

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Easy to use. Very user friendly. Invoicing is easy

Contras:

Wish it was more customizable as in emails to customers, etc.

Michael
Project Manager en EE. UU.
Construcción, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Highly Recommend

5.0 hace 2 años

Comentarios: Scheduling, billing, proposals, etc.

Puntos a favor:

Very easy to use and train on new employees.

Contras:

Would like a feature that deals with mid-tier projects.

Ben
Shop Manager en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Small Door Shop

4.0 hace 2 años

Comentarios: Good

Puntos a favor:

the product is easy to use and I can find information quickly.

Contras:

I would like to see the option of mean price

John
Sales and Support Director en EE. UU.
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Onboarding - No buyers remorse

4.0 hace 2 años

Comentarios: Second month into the onboarding process and while slow and detailed we can see how good the end result will be. The support team is very dependable.

Puntos a favor:

There is a ton of functionality that we haven't tapped into yet. Right now we are a month in to the process and the team charged with training us have been very good. It is too early to discuss the benefits but to this point we do not regret our choice.

Contras:

There are a ton of features and the set up is detailed. It would be nice if there was a manual that pointed you in the right direction but there support team is incredibly responsive and has answered all of my questions in real time.

Mitch
President en EE. UU.
Automoción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Striven Getting Better with each UP

5.0 hace 4 años

Comentarios: Striven has been great for us in every area of our business. Because of Striven we have automated so many processes that in the past required employee intervention. Overall I would say that I'm excited that we are using Striven and that it has the bandwidth to support our business for years to come.

Puntos a favor:

Striven is a compete ERP. It handles all aspects of business management and is easy to automate.

Contras:

Striven is growing not only in users but in processes that provide. Since its cloud based it has had growing pains as far as speed is concern. Sometimes it slows down. The Striven Team is on it and making performance improvements as I write this. They are committed group of people and say what they do and do what they say.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Newer user, Great UI and customer Support, great value

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Striven UI is intuitive and thoughtful. They handle scaling and have an API, but being niche, there are not very many, if any software integrations with third parties and the controls around journal entries is lacking. We are newer in the system and still customizing to our needs and their customer support is wonderful!

Contras:

Some controls surrounding JE posting could be improved.

Julianna
Office Support Staff en EE. UU.
Petróleo y energía, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Daily user of Striven

5.0 hace 2 años

Comentarios: I do enjoy it. Very easy to use.

Puntos a favor:

I really enjoy how user friendly this product is. I work with it daily and find it a great help in all aspects of scheduling and servicing our customers.

Contras:

I really do not like how many tabs keep opening up.

Raymond
Foreman en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Awesome customer service

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Customer service is on their game! Quick to help with any issues.

Contras:

Working through different bugs/glitches but customer service has been awesome